ممنوعیت فحاشی در انگلیس!

اقدام شورای شهر روچدیل انگلیس مبنی بر ممنوع اعلام کردن فحاشی در اماکن عمومی با مخالفت نیروهای پلیس و گروه‌های حامی آزادی‌های مدنی روبرو شده است. نیروهای پلیس اعلام کرده اند این قانون «قابل اجرا» نیست.

شورای شهر روچدیل، واقع در منچستر بزرگ، در ماه‌های گذشته از طرح پیشنهادی موسوم به «برنامه حفاظت از اماکن عمومی» رونمایی کرد. این طرح، تکدی گری، گاز دادن بیش از حد اتومبیل و موتور سیکلت، استفاده از افراد به منظور تبلیغ برای موسسات خیریه، ورزش اسکیت بورد، فحاشی و پرسه‌زنی را ممنوع اعلام کرده است.

این طرح سختگیرانه شورای شهر روچدیل، واکنش نیروهای پلیس محلی را برانگیخته است. پلیس منچستر بزرگ از اعضای این شورای شهر درخواست کرده است ممنوعیت فحاشی را لغو کنند، زیرا اجرای این قانون بسیار دشوار خواهد بود. پلیس منچستر همچنین اعلام کرده است این قانون زائد است، زیرا در قوانین کنونی نیز به فحاشی اشاره شده است.

گروه‌های حامی آزادی‌های مدنی نیز این اقدام را «سوء استفاده شدید از قدرت» عنوان کرده اند.

یکی از اعضای این گروه‌ها در گفتگو با بی بی سی گفت: «این پیشنهادات سوءاستفاده شدید از قدرت هستند که می‌توانند به طور ناموجهی حقوق و آزادی ساکنان روچدیل را محدود کنند.»

وی افزود: «تعریف روشنی از ممنوعیت فحاشی بیان نشده است و این موجب می‌شود هیچ فردی متوجه نباشد قانون‌شکنی کرده است یا خیر. ممنوعیت تکدی گری نیز یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار این شهر را مجرم خطاب خواهد کرد.»

وی در ادامه گفت: «برنامه‌های حفاظت از اماکن عمومی ابزاری هستند که در ارائه کمک و کاهش مشکلات ناتوانند. متاسفانه از این قوانین برای حذف مسائلی که موجب ناراحتی افراد خاصی می‌شود، استفاده می‌شود.»

در این قوانین همچنین حضور افراد زیر 18 سال در خیابان در بازه زمانی 11 شب تا 6 صبح نیز ممنوع شده است.

انتظار می‌رود شورای شهر دوچدیل این طرح پیشنهادی را روز سه‌شنبه تصویب کند. در صورتی که این طرح رای بیاورد، این ممنوعیت‌ها از سال آینده میلادی اجرایی خواهند شد.