شیوع یک بیماری عجیب و کشنده در ژاپن

بیش از 500 نفر در ژاپن به یک بیماری ناشی از یک باکتری مرموز و مرگبار به نام «گوشتخوار» مبتلا شده اند که در  چند ساعت می تواند به مرگ افراد منجر شود! 

کارشناسان هشدار داده اند که ابتلا به این بیماری می تواند در مدت کمتر از چند ساعت منجر به از کار افتادن اعضای بدن و در نهایت مرگ شخص شود. از جمله علائم ابتلا به این بیماری باد کردن دستها و پاها و احساس درد در این نواحی و تب شدید است.

در مرحله آخر هم این باکتری شروع به خوردن گوشت و اعضای بدن می کند و باعث مرگ شخص می شود. بیشتر افراد مبتلا شده 30 سال و بالاتر بوده اند. در صورتی که این بیماری خیلی زود تشخیص داده شود پزشکان می توانند با تجویز آنتی بیوتیک جلوی پیشرفت آن را بگیرند؛ اما هنوز علت ابتلا به این بیماری مشخص نیست!

بنابر اعلام «مؤسسه ملی بیماری های عفونی» ژاپن از 10 دسامبر سال 2017 تاکنون تعداد 525 نفر در ژاپن به این بیماری مبتلا شده اند که این رقم از سال 1999 که نخستین بار این بیماری شیوع پیدا کرد، در بالاترین سطح قرار دارد. تعداد افراد مبتلا به این بیماری  هر ساله افزایش یافته است؛ اما علت ابتلای افراد به آن همچنان ناشناخته مانده است. در سال 2013، تعداد افراد مبتلا به این بیماری 203 نفر بود.

باکتری گوشتخوار که در یک سوم موارد منجر به مرگ افراد می شود باعث نابودی بافت های بدن شده و در مدت چند روز شخص را می کشد. گاهی از این باکتری با نام «سندرم شوکه کننده سمی» نام برده می شود.