ویکی لیکس کتاب علیه ترامپ را رایگان منتشر کرد

در روزهای اخیر کتاب «آتش و خشم: داخل کاخ سفید ترامپ» به نوشته «مایکل ولف» درباره زندگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید به یکی از پرفروش ترین کتاب‌های آمریکا تبدیل شده است و نسخه های این کتاب در مدت کمتر از یک ساعت در برخی از فروشگاه ها به پایان رسید.

اما ویکی لیکس در اقدامی عجیب یک نسخه «پی دی اف» رایگان از این کتاب را در اینترنت منتشر کرد. مشخص نیست آیا این نسخه رایگان همه بخشهای کتاب را شامل می شود یا خیر. ویکی لیکس هیچ توضیحی درباره هدف خود از این کار ارائه نکرده است.

برخی معتقدند که ویکی لیکس -که افشاگر اقدامات سری دولت‌ها از جمله واشنگتن است-سعی دارد در حمایت از دونالد ترامپ، به فروش گسترده این کتاب پایان دهد! برخی دیگر هم بر این باورند که به دلیل تمام شدن نسخه های این کتاب در برخی فروشگاه ها، ویکی لیکس قصد داشته به صورت رایگان آن را در اختیار مردم قرار دهد.

به نوشته ای‌بی‌سی، ویکی لیکس پیش از این هم یکبار به حمایت از ترامپ پرداخته بود. در رقابتهای انتخاباتی 2016 امریکا، ویکی لیکس تعدادی از ایمیل های هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا را افشا کرد.

مایکل ولف، نویسنده کتاب، پیشتر اعلام کرده است که هیچ ناشری بدون اجازه نباید حتی بخشهایی از این کتاب را منتشر کند. تاکنون مشخص نشده است که آیا ویکی لیکس از ناشر و نویسنده کتاب اجازه انجام چنین کاری را دریافت کرده بود یا خیر. اما بیزنس اینسایدر در مطلبی نوشت که ویکی لیکس پس از چند ساعت نسخه رایگان کتاب جنجالی ترامپ را حذف کرده است.

از میان افرادی که این کتاب را خریداری کردند، 85 درصد آنها رتبه 5 ستاره را به آن داده اند. ترامپ خودش هم از این کتاب و نویسنده آن به شدت انتقاد کرده و در حساب توییتر خود نوشته بود: مایکل ولف یک بازنده واقعی است که داستان هایی را به منظور فروش این کتاب غیرواقعی و کسل کننده نوشته است. او از استیو بنن لاابالی که وقتی اخراج شد برای کارش التماس می کرد، استفاده کرده است. اکنون استیو لاابالی مثل یک سگ طرد شده است. این خیلی بد است.