تهدید کره شمالی خطاب به مقامات کره جنوبی

کره شمالی امروز با صدور بیانیه ای شدیداللحن از سخنان مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص نقش رئیس جمهور آمریکا در شروع مذاکرات میان دو کره به شدت انتقاد و تهدید کرد از تصمیم خود برای شرکت در بازیهای المپیک که قرار است در سال 2018 در پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار شود، عقب نشینی خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، این بیانیه تنها چهار روز پس آن صادر شد که «مون جائه این» در کنفرانسی مطبوعاتی که در سال جدید میلادی برگزار شده بود، مدعی شد از سرگیری مذاکرات میان دو کره را باید تا حد زیادی به حساب ترامپ نوشت و تحریم های شدیدی که ایالات متحده اعمال کرده، سبب کشاندن کره شمالی به میز مذاکرات شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در مقاله ای با عنوان «دولت کره جنوبی نباید اشتباه کند» اعلام کرد : این سخنان بی باکانه مانند آب سردی بود که در مرحله آشتی ریخته شد و شگفت انگیز و ناامیدکننده است.

این خبرگزاری همچنین به سخنان رئیس جمهور کره جنوبی که در خصوص امکان دیدار با رهبر کره شمالی برای مذاکره سخن گفته بود، اشاره کرده و نوشت: عاقلانه نیست که بی باکانه بگوییم برگزاری این نشست تنها در صورتی که نتیجه داشته باشد، امکان پذیر خواهد بود.

کره شمالی همچنین بصورت غیرمستقیم تهدید کرد که از تصمیم خود برای شرکت در المپیک پیونگ چانگ 2018 عقب نشینی خواهد کرد. در این بیانیه آمده است: کره جنوبی باید محتاطانه رفتار کند؛ چرا که قطاری که هیئت کره شمالی را به المپیک منتقل می کند، همچنان در پیونگ یانگ است.