نکاتی از مصاحبه اختصاصی رویترز با ترامپ

خبرگزاری رویترز به مناسبت یکسالگی ریاست جمهوری دونالد ترامپ، یک مصاحبه اختصاصی با او در کاخ سفید انجام داده و خلاصه‌ای از آن را در ده بند برای مخاطبان خود منتشر کرده است.

آنچه در ادامه می‌آید 10 نکته برگزیده از مصاحبه اختصاصی رویترز با رئیس‌جمهور آمریکاست:

- فکر نمی‌کنم نشستن و مذاکره کردن با کره شمالی فایده‌ای داشته باشد. آنها 25 سال از روسای جمهور ما سوءاستفاده کردند.

- دوست ندارم درباره گزینه‌هایم (حمله پیشگیرانه به کره شمالی) با رسانه‌ها صحبت کنم. یک پوکرباز هیچ‌وقت دستش را به دیگران نشان نمی‌دهد!

- چین اخیرا در رابطه با تحریم کره شمالی خیلی خوب عمل کرده است؛ هرچند به اعتقاد من بیشتر از این هم می‌تواند عمل کند اما روسیه هیچ کمکی به ما نکرده است.

- دوست دارم در حوزه‌های دیگر هم پول خرج کنم اما عقل سلیم به من می‌گوید ما به موشک‌های تدافعی و تهاجمی بیشتری نیاز داریم.

- باید به ورود مهاجران به آمریکا از طریق لاتاری (قرعه‌کشی وزارت خارجه) پایان داد. این سیستم مهاجرتی کشور ما را نابود می‌کند.

- سفارت آمریکا در اسرائیل تا پایان سال جاری میلادی به اورشلیم (قدس) منتقل نمی‌شود. ما به دنبال ساخت یک سفارت زیبا در اورشلیم هستیم اما نه سفارتی که مانند سفارتی که اوباما در لندن ساخت، 1.2 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

- هر کسی ممکن است اشتباه کند. من هم شاید اشتباهاتی در سال اول ریاست جمهوری داشتم اما حس می‌کنم الان آمریکا بیشتر از هر زمان دیگری مورد احترام است!

- [در مورد ورزش نکردن و اضافه وزن] من بسیاری از مشکلاتی که افراد سالمند دارند را ندارم. من هم مثل بقیه ورزش می‌کنم. آنها روی تردمیل راه می‌روند من به زمین گلف می‌روم!

- چند روز پیش روی تردمیل رفتم. تمام دکترها تعجب کردند. من گفتم می‌توانم خیلی بیشتر از این و با شیب تندتر راه بروم اما آنها گفتند کافی است!

- شاید اگر آشپزهای کاخ سفید غذای کمتری برای من بکشند و مواد چاق‌کننده کمتری استفاده کنند برای اضافه وزن من بهتر باشد.