هشدار ترامپ به صادرکنندگان مواد مخدر

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) در «مرکز آموزش ملی گمرک و حفاظت مرزی» در ویرجینیا اعلام کرد که کمک به کشورهایی که مواد مخدر را وارد آمریکا می کنند، قطع خواهد کرد.

وی گفت: اگر آنها مانع از واردات مواد مخدر به کشور نشوند، من کمک به آنها را قطع می کنم؛ زیرا آنها خیلی راحت تر از ما می توانند مانع از قاچاق مواد شوند. آنها می گویند ما نمی توانیم این مسئله را کنترل کنیم. خب باشد. پس ما کنترل می کنیم. ما میلیاردها دلار به آنها پول می دهیم و آنها هم اقدامات لازم را انجام نمی دهند و خودشان هم می دانند. اما ما اقدامات بسیار سخت گیرانه تری را در پیش می گیریم.

ترامپ همچنین از کشورهایی مثل السالوادور، گواتمالا، هندوراس و مکزیک به عنوان کشورهایی که شهروندان آنها به صورت غیرقانونی به آمریکا مهاجرت می کنند، نام برد و گفت: ما مرزهای امن می خواهیم. می خواهیم قوانینی را برای شما وضع کنیم. می خواهیم به این شیوه بازداشت و آزاد کردن های بیهوده شما پایان دهیم. شما یکی را می گیرید و دوباره آزاد می کنید؛ با وجود اینکه می دانید افراد بدی هستند. این افراد از السالوادور، گواتمالا، هندوراس، مکزیک و همه جا می آیند. آنها وارد کشور ما می شوند. این کشورها از دوستان ما نیستند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: ما فکر می کنیم که آنها دوستان ما هستند و برای آنها کمک می فرستیم و الان نمی خواهم نامشان را ببرم. اما وقتی که به این کشورها نگاه می کنم، وقتی به کمک هایی که برایشان می فرستیم نگاه می کنم که این کمک ها خیلی زیاد هم هست، می بینم که آنها در ازای کمک های ما، مواد مخدر به کشور ما قاچاق می کنند و به ما می خندند.