تظاهرات ضددولتی در لندن

با وجود سرما و بارش باران، هزاران نفر با تظاهرات در خیابان‌های لندن، پایتخت انگلیس حمایت خود را از نظام ملی بهداشت و درمان کشورشان در برابر سیاست‌های ریاضتی دولت و فشار بر سیستم بهداشت و درمان انگلیس اعلام کردند. زمستان امسال، بهداشت و درمان انگلیس به علت کمبود بی سابقه تخت بیمارستان، کمبود کارمند و تاخیرهای جدی در رسیدن آمبولانس‌ها به شدت با مشکل روبرو شده است. پیام این تظاهرات این است که بر خلاف تبلیغات رسانه های اصلی و اظهارات برخی سیاستمداران، نباید مهاجران را مسئول بحران و کمبودها در سیستم بهداشت و درمان انگلیس دانست بلکه سال‌ها سیاست‌های ریاضتی و صرفه جویی‌های نادرست دولت ترزا مِی، دولت محافظه کار انگلیس چنین وضعی را به وجود آورده است.

معترضان در لندن دولت انگلیس را به خرج کردن پول مالیات مردم برای مسائل غیر ضروری متهم کردند.

یک معترض در این باره گفت: سیستم ملی بهداشت و درمان انگلیس بخش بسیار مهمی از جامعه ماست. اگر این سیستم از بین برود، مردم دیگر نمی توانند هزینه های درمانی خود را تامین کنند. یک معترض دیگر نیز گفت: متاسفانه مرتب شعارهای ناسیونالیستی داده می شود و مهاجران را مسئول این وضعیت معرفی می کنند؛ در حالی که مشکل اصلی اقدام دولت‌ها در کاهش بودجه این بخش است.

یک زن معترض هم گفت: دولت‌ها می خواهند به این بهانه مهاجران را هدف حملات خود قرار دهند و بر سیاست‌های غلط خود سرپوش بگذارند. در حالی که کاهش بودجه بهداشت و درمان و مسئله مهاجران دو چیز کاملا جدا هستند. یک زن دیگر گفت: دولت باید بودجه بیشتری به این بخش اختصاص دهد. البته پول وجود دارد. متاسفانه زمانی که می خواهند برای خود یا مسائل غیر ضروری خرج کنند یا می خواهند رشوه پرداخت کنند یا می خواهند از بانک‌های ورشکسته حمایت کنند، پول وجود دارد.

یک زن دیگر گفت: ما نیز داریم به سرنوشت آمریکا دچار می شویم. دلیلی ندارد از مردم مالیات گرفته شود، اما مردم دوباره از جیب خودشان خرج درمان کنند. متاسفانه دولت پول مالیات مردم را برای چیزهای دیگر خرج می کند.