10 یمنی در بمباران سعودی ها کشته شدند

جنگنده‌های وابسته به ائتلاف سعودی روز شنبه (مورخ 6 فوریه)، 2 استان «عمران» و «صعده» را بمباران کردند.

منابع محلی یمن گزارش دادند که در حملات هوایی عربستان به 2 استان نامبرده در شمال یمن، 10 نفر از اهالی عمران و صعده کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

منابع یمنی تاکید کردند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز سه شنبه یک بار نیز به جاده‎ای در منطقه «مجزعه» شهرستان قفله عذر استان عمران حمله کردند که در پی آن 9 نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

برخی از مناطق استان صعده نیز امروز هدف حملات راکتی ائتلاف سعودی قرار گرفته است که در پی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند.

http://www.afkarnews.ir/

جنگنده‎های وابسته به ائتلاف سعودی شب گذشته(دوشنبه شب) نیز 3 خودروی شهروندان یمنی را در شهرستان «مَجَز» استان صعده واقع در شمال یمن هدف قرار دادند که بر اثر آن حدود 10 نفر دیگر از یمنی‎ها کشته شدند.

تجاوزات عربستان سعودی و ائتلاف آن علیه یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، بیش از دو سال و نیم است که ادامه دارد و طی این مدت بیش از 36 هزار نفر از مردم یمن کشته و ده‎ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

دولت انگلیس از زمان آغاز جنگ عربستان علیه یمن در مارس 2015، بیش از 2 میلیارد دلار جنگ افزار به رژیم سعودی فروخته است.

از سوی دیگر، ده‌ها انگلیسی مخالف فروش جنگ افزار از سوی دولت انگلیس به عربستان روز شنبه مقابل سفارت سعودی در لندن تجمع کردند.

«استیفن بل» سخنگوی گروه ائتلاف «جنگ را متوقف کنید» نیز در گفت‌‌وگو با اسپوتنیک ضمن اشاره به همراهی کامل دولت انگلیس با آمریکا و ائتلاف عربستان گفت: «بر اساس نظر سنجی‌ها، امروز در انگلیس اکثر مردم مخالف حمایت از رژیم سعودی هستند و داخل پارلمان نیز شاهدیم که حزب‌های عمده مخالف و نیز بخشی از حزب محافظه کار مخالف ادامه حمایت از نبرد در یمن هستند. بر این باوریم که با راه اندازی ساز و کاری پیرامون این موضوع و بهره بردن از عقاید جامعه و مجلس، نظر دولت را تغییر دهیم.»

http://www.afkarnews.ir/

این در حالی است که دادگاه عالی انگلیس اقدام دولت لندن به فروش تسلیحاتی را که عربستان از آنها در جنگ یمن استفاده می کند، مجاز اعلام کرد.