رهبر پیونگ یانگ: کره شمالی، یک قدرت نظامی جهانی است

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سخنرانی مراسم رژه هفتادمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور گفت ارتش کره شمالی قدرتی جهانی است. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کیم در اقدامی نادر در روز برگزاری رژه مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور سخنرانی کرد. وی از ارتش کشورش به عنوان قدرتی در سطح قدرت‌های جهان یاد کرد.

کره شمالی روز پنج شنبه (امروز) در میدان مرکزی پیونگ یانگ رژه نظامی برگزار کرد. این رژه یک روز پیش از آغاز مسابقات المپیک زمستانی کره جنوبی انجام گرفت، مسابقاتی که امید رفع خصومت‌های میان دو کره در آن وجود دارد.

کیم همچنین گفت «مادامی که امپریالیست و تهدیدِ خصومت آمریکایی علیه کره[شمالی] در این سیاره وجود دارد، ماموریت ارتش ما که حفاظت از سرزمین است، هرگز تغییر نمی‌کند».

کیم افزود «ارتش ما در سطح یک قدرت جهانی رشد کرده و نبرد ارتش کره شمالی به سوی پیروزی نهایی سوسیالیست در شبه جزیره کره پیش می‌رود».

رهبر کره شمالی همچنین گفت تا زمانی که ارتش کره شمالی پابرجاست، این کشور پایان‌ناپذیر و پایدار است. 

در هفتادمین سالگرد تاسیس ارتش کره شمالی، هزاران نفر از نیروهای نظامی این کشور رژه نظامی انجام دادند. همچنین تجهیزات و تسلیحات نظامی کره شمالی در این رژه به نمایش گذاشته شدند. 

روز نهم فوریه (فردا) رقابت‌های المپیک زمستانی کره جنوبی آغاز می‌شود و ورزشکارانی از کره شمالی در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد. یک ماه پیش از این گفت‌وگوهایی در سطح بالا میان دو کره برای این منظور انجام شد. 

رقابت‌های المپیک زمستانی 2018 از روز نهم تا بیست و پنجم فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند ماه) در کره جنوبی برگزار می‌شود و هیاتی عالی‌رتبه سیاسی از کره شمالی به کره جنوبی سفر خواهد کرد که امیدها برای گفت‌وگوی دوجانبه و حل مسالمت‌آمیز تنش‌ها در منطقه وجود دارد.