حمله گسترده طالبان به بدخشان

گروه طالبان از صبح امروز به مواضع نیروهای نیروهای دولتی در شهرستان «جرم» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان حمله کرده است.

برخی از منابع محلی تصریح کردند طالبان به منطقه «پل کیبلی» حمله کرده اما درگیری‌ها تا فاصله یک کیلومتری مرکز این شهرستان نیز کشیده است.

فرماندهی پلیس در ولایت بدخشان نیز ضمن تایید حمله گروه طالبان به شهرستان جرم از ارائه جزئیات درباره وضعیت این شهرستان خودداری کرده است.

«عبدالله ناجی نظری» رئیس شورای ولایتی بدخشان به «خاورمیانه» گفت: حملات طالبان به شهرستان جرم تا حدودی مهار شده است اما درگیری‌های پراکنده بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان هنوز هم ادامه دارد.

بر اساس این گزارش طالبان با حمله به مواضع نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی رودخانه «کوکچه» تلاش دارند تا با عبور از پل به مرکز این شهرستان راه یابند که با واکنش نیروهای امنیتی افغان روبرو شده است.

تا کنون آماری از تلفات دو طرف در این درگیری‌ها از سوی منابع رسمی اعلام نشده است.

این در حالی است که از گذشته طالبان شهرستان‌های «وردوج» و «یمگان» ولایت بدخشان را نیز در اختیار دارند و تلاش حدود سه ساله نیروهای امنیتی افغان برای پاکسازی این شهرستان‌ها شکست خورده است.

گفته می‌شود که طالبان در شهرستان‌های «بهارک»، «زیباک»، «ارغنچ‌خواه»، «شهدا»، «درایم»، «تگاب»، «راغستان»، «یفتل‌ها» و «ارگو» ولایت بدخشان نیز حضور فعال دارند.