دشمن ترامپ نامزد انتخابات سنا شد

«میت رامنی» نامزد سابق و جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (۲۰۱۲) و از منتقدان برجسته  «دونالد ترامپ» روز جمعه با تأیید برخی گمانه زنیها در خصوص بازگشتش به عرصه سیاست داخلی آمریکا، نامزدی خود را در انتخابات مجلس سنای آمریکا اعلام کرد.

رامنی که قصد دارد جانشین سناتور «اورین هَچ» شود؛ در پیامی ویدئویی بر روی صفحه توئیتر خود اعلام کرد: «تصمیم گرفته ام برای تصاحب کرسی یوتا در مجلس سنای آمریکا رقابت کنم، چون بر آنم که ارزشها و درسهای [ایالت] یوتا را به واشنگتن بیاورم».

رامنی در این پیام ویدئویی گفت: «یوتا درسهای زیادی برای یاد دادن به سیاستمدارانِ واشنگتن دارد. یوتا پذیرای مهاجران قانونی از سراسر جهان است. واشنگتن به مهاجران پیامی مبتنی بر اِخراج و محرومیت می دهد. اما در کنگره ایالتی یوتا، مردم با احترام با یکدیگر رفتار می کنند».

گفتنی است که ترامپ خواستار احداث یک دیوار مرزی در امتداد مرزهای آمریکا- مکزیک و اِعمال محدودیت بر مهاجرت قانونی شده است.

با این حال، آرای جمهوریخواهان که ۵۲ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا را در اختیار دارند، همواره برای تصویب طرحها و دستورکارهای ترامپ کافی نیست. در این میان، پیروزی احتمالی میت رامنی در انتخابات آتی سنا، او را در مواجهه ای مستقیم با ترامپ قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است که در جریان رقابتهای انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا، رامنی ترامپ را «شیادی» خواند که افکار عمومی آمریکا را به بازی می گیرد. ترامپ نیز در واکنش به اظهارات رامنی، در سخنانی سخیف و توهین آمیز گفت که رامنی در رقابت خود در مقابل اوباما «مثل یک سگ خفه شد».

با وجود این مجادلات لفظی، ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۱۶ احتمال انتخاب میت رامنی به سمت وزیر امور خارجه آمریکا را مطرح ساخت! احتمالی که هیچگاه محقق نشد.