رسوایی‎هایی که دست از سر دولت آمریکا بر نمی‎دارد

هفته گذشته «راب پورتر»، یکی از مشاوران ارشد ترامپ، پس از آنکه دو همسر سابقش وی را متهم به بدرفتاری و خشونت کردند مجبور به استعفا شد.

دونالد ترامپ در واکنش به این استعفا در جمع خبرنگاران و نیز در صفحه توییتر خود از پورتر حمایت و برای وی «آروزی موفقیت» کرد.

نیویورک تایمز ضمن اشاره به این واکنش ترامپ نوشت: توییت ترامپ در این باره با یک الگوی کلی درباره ترامپ مطابقت دارد؛ از زمانی که ترامپ کاندیدای جمهوری‌ خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 شده در چندین مورد از متهمان به سوء رفتار جنسی و به ویژه خودش دفاع کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که پیش از وارد شدن به سیاست نیز ترامپ به دلیل نوع موضع‌گیری درباره آزار جنسی و خشونت علیه زنان شناخته شده است حتی در مواردی که این اتهامات علیه خود وی مطرح نبوده است.

نیویورک تایمز به برخی از اتهامات خشونت و آزار جنسی علیه زنان در آمریکا و نوع واکنش ترامپ به این اتهامات پرداخته است:

راب پورتر روز چهارشنبه و پس از آنکه دو همسر سابقش وی را متهم به بدرفتاری و خشونت کردند مجبور به استعفا شد و ترامپ روز جمعه در واکنش به این رویداد گفت: راب پورتر شخص پرتلاشی بود، من از شنیدن این اتهامات شگفت‌زده شدم، برای وی آرزوی موفقیت می‌کنم.

ماه نوامبر نیز «ری مور»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آلاباما متهم به آزار جنسی علیه چند دختر جوان شد که تمامی این اتهامات را رد کرد.

دونالد ترامپ در واکنش به این اتهام گفت: او می‌گوید که این اتهامات رخ نداده است، شما باید به سخنان او نیز گوش دهید.

«بیل او ریلی»، مجری مشهور فاکس نیوز، در ماه آوریل سال گذشته متهم به یک رشته آزار جنسی شد و 5 زن وی را به تجاوز جنسی متهم کردند که در پی این اتهامات «او ریلی» به اجبار از شغل خود کناره‌گیری کرد.

گزارش‌هایی مبنی بر دریافت 13 میلیون غرامت از «او ریلی» به دلیل این اتهامات منتشر شده بود که ترامپ در واکنش به این اتهامات وی را دوست دیرینه خود معرفی کرده و گفته بود: من فکر نمی‌کنم ریلی کار اشتباهی انجام داده باشد، او نباید به شاکیان خود غرامت می‌داد.

سال گذشته «راجر ایلز»، مدیر فاکس نیوز متهم به آزار جنسی شد و در سال 2016 از سمت خود برکنار شد، ترامپ در واکنش به این اتهام جنسی گفت: من نمی‌توانم به شما بگویم راجر ایلز به برخی از این زنان که علیه وی شکایت می‌کنند تا چه اندازه کمک کرده است.

از جمله مواردی که در مبارزات انتخاباتی سال گذشته آمریکا واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و موضوع بحث برانگیزی که آثار آن هم‌اکنون نیز پا بر جاست، ویدئوی جنجالی مربوط به ترامپ بود که نخستین بار به وسیله واشنگتن پست منتشر شد.

واشنگتن پست ویدئویی غافلگیر کننده مربوط به اظهارات تند و شرم آور دونالد ترامپ در سال 2005 درباره زنان، را منتشر کرد که انتشار این ویدئو واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت.

ماه‌های اخیر نیز موضوع رسوایی جنسی ترامپ بار دیگر مطرح شد و سه زن وی را به آزار جنسی متهم کردند و با برگزاری یک نشست خبری از کنگره درخواست کردند تا تحقیقاتی را درباره آزار جنسی ترامپ آغاز کند.

نشریه «وال‌استریت ژورنال» نیز ماه ژانویه گزارش داد که یکی از وکلای دونالد ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در آمریکا مبلغ 130 هزار دلار به یک بازیگر زن پرداخت کرده تا روابطه نامشروع خود با ترامپ را مخفی نگه‌دارد.

در پی انتشار اخباری مبنی بر پرداخت 130 هزار دلار به یک بازیگر زن آمریکایی از سوی ترامپ برای مخفی ماندن روابط نامشروع، استراتژیست برکنار شده دولت ترامپ نیز اعلام کرد که وکیل ترامپ به 100 زن چنین پرداخت‌هایی داشته است.

پس از این افشاگری‌ها، نویسنده کتاب جنجالی «آتش‌و‌خشم» نیز ماه گذشته در یک مصاحبه گفت که ترامپ که در حال حاضر نیز با یک زن در کاخ سفید «رابطه نامشروع» دارد.

نویسنده کتاب آتش‌وخشم گفته است که یک سری «درهای پشتی» در کاخ سفید هستند که این امکان را برای ترامپ فراهم می‌کنند تا ارتباط نامشروع داشته باشد بدون آنکه کسی متوجه این موضوع شود.