بحران بی‌خانمانی در لس آنجلس آمریکا

پایگاه اینترنتی نشریه لس آنجلس تایمز نوشت: بحران بی خانمانی در شهر لس انجلس آمریکا یک افتضاح ملی است و بیش از ۵۷۰۰۰ نفر در این شهر بی‌خانمان هستند.

به گزارش این پایگاه اینترنتی، تنها چند نقطه را می‌توان در جهان همانند محلات فقیرنشین شهر لس آنجلس پیدا کرد. این محلات بیش از یک قرن است که محل تجمع افراد بیخانمان و فقیر هستند.

در این محلات مردان و زنان در چادر و یا اینکه در کنار خیابان‌ها شب را به صبح می‌رسانند. مواد مخدر از نوع هروئین و شیشه در همه جا به راحتی پیدا می‌شود. تعرض جنسی و خشونت فیزیکی امری معمول است و بیماریهایی، چون هپاتیت و ایدز و سل در همه جا شایع است.

محلات فقیر نشین در آمریکا از مدت‌ها پیش به عنوان یک فاجعه ملی مطرح بوده اند. این محلات نمادی از بی توجهی انسان به هم نوعان خود است. آنچه که امروز در این محلات بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید موضوع بی خانمانی افراد است. در حال حاضر بیش از پنجاه و هفت هزار نفر در شهر لس آنجلس از یک مکان ثابت و دائم و مناسب برای خواب محروم هستند.

بیشتر این افراد در محلات فقیر نشین زندگی می‌کنند. بی خانمانی افراد چند سال پیش روند رو به رشدی به خود گرفت و نخست به حاشیه خیابان‌ها و سپس به پارک‌های عمومی کشیده شد.