برگزاری تظاهرات ضد نتانیاهو در تل‌آویو

حدود 1500 نفر در تجمعی در مرکز تل‌آویو خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت پرونده‌ قطور فساد مالی وی شدند. همچنین اخیرا پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اتهاماتی جدید علیه نخست وزیر این رژیم مطرح شده است.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در اعتراض این هفته خود بر ضد فساد کابینه رژیم صهیونیستی، در تل‌آویو بار دیگر شعار «بی بی (نتانیاهو) به خانه برو» را سر دادند. همچنین بر روی پلاکاردهای که در دست اعتراض‌کنندگان بود شعارهای علیه نتانیاهو مشاهده می‌شد از جمله: «نتانیاهو تو بالاتر از قانون نیستی» ، «دوست اسرائیل باشید، از نتانیاهو جدا شوید». همچنین آنها شعار «یک سرزمین مافیای و یک نخست وزیر فاسد» را در طول این اعتراض سر می‌دادند.

در اوایل این ماه، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نخست‌وزیر این رژیم متهم به رشوه‌خواری، تقلب و نقض اعتماد است. نتانیاهو علی‌رغم فشارها و درخواست‌های مداوم برای استعفای او، بر بی‌گناهی خود تاکید دارد و این کار او سبب تشدید خشم عمومی شده است.

یکی از اعتراض‌کنندگان گفت: در گذشته هرگاه اتهامات کیفری از سوی پلیس علیه مقامات دولتی مطرح می‌شد، عموما سیاستمداران استعفا می‌دادند؛ اما به نظر می‌رسد استعفای نتانیاهو خارج از تصور است. او فردی نیست که به این راحتی از قدرت کناره‌گیری کند.

پیشتر پلیس اعلام کرده بود که مدارک کافی برای آغاز روند پیگیری قانونی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دو پرونده تحقیقات جداگانه، پرونده 1000 و پرونده 2000، را در اختیار دارد. اگرچه دعوی مربوط به اتهامات نتانیاهو به دادستان کل ارائه شده است، تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

پرونده 1000 نتانیاهو مربوط به دریافت هدایای گرانقیمت از تولیدکننده هالیودی و میلیونر استرالیایی است و پرونده دوم نیز مربوط به توطئه با آرنون موز، ناشر روزنامه پر فروش صهیونیستی برای پوشش خبری مناسب نخست‌وزیر بوده است.

نتانیاهو بارها با رد کردن این اتهامات، آن را بی‌اساس خوانده است.