طرح مخفی رژیم صهیونیستی

طی روزهای اخیر یک خبرنگار فلسطینی از طرحی صیهونیستی پرده برداشت که این طرح نشان می دهد صهیونیست ها آماده الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی 1948 و تشکیل یک دولت در فلسطین اشغالی هستند. این نه تنها به معنای دهن کجی صهیونیست ها به تمامی کنوانسیون های بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است بلکه رکب زدن به تمامی حامیان غربی و غیر غربی طرح « دو دولت » است. همه آنهایی که با اعلام پذیرش طرح « دو دولت » به دست خود بخش اعظم فلسطین تاریخی را به صهیونیست ها دادند تا در 18 درصد فلسطین تاریخی یک دولت فلسطینی تأسیس کنند اما حال این صهیونیست ها هستند که طرح «دو دولت» را به زباله دان ریخته اند.

کلیات طرح

براساس طرحی که ناصر اللحام، مسئول خبرگزاری فلسطینی « معا » و مدیر دفتر شبکه المیادین در فلسطین از آن پرده برداشت، صهیونیست ها قصد دارند یک کشور یهودی تشکیل دهند که این کشور یهودی از 30 استان تشکیل شده است. از این 30 استان، 20 استان آن متعلق به یهودیان است و فلسطینی ها در کمتر 10 استان از اکثریت برخوردار خواهند بود چرا که یک استان از اکثریت دروزی برخودار خواهد بود. این طرح تصریح می کند که با این طرح بین 60 تا 65 درصد جمعیت فلسطین را یهودیان و 35 تا 40 درصد جمعیت را فلسطینی ها تشکیل خواهند داد.

بر تمامی این 30 استان قوانین رژیم صهیونیستی تحمیل خواهد شد و مجامع بین المللی این قانون را به رسمیت خواهند شناخت و رژیم صهیونیستی به دولتی فدرال تبدیل خواهد شد. تناقضی که در این طرح وجود دارد اینجا است که با وجود این دو بند در خصوص قانون، که صریحا به اجرای قوانین رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی نشین اشاره دارد بندی قرار دارد که می گوید یک قانون اساسی با توافق دو طرف نوشته خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که غزه به عنوان یک منطقه منزوی لحاظ شده است که جزو این دسته بندی نیست.

نگاهی به روند بلعیدن فلسطین

آنگونه که در تاریخ فلسطین ثبت شده است، صهیونیست ها از ابتدای دورخیزشان برای فلسطین، هدف خود را ایجاد دولتی با نام مجعول «اسرائیل» در فلسطین که آن را سرزمین موعود نامیده بودند، عنوان کردند.

فرآیند جغرافیایی

گام نخست، در این فرآیند مهاجرت دادن یهودیان به دست انگلیسی ها در دوره قیمومیت بود. گام دوم، تأسیس دولت جعلی «اسرائیل» در سال 1948 بود. در روند بلعیدن فلسطین در این دوره بیشترین کشتارها انجام شد تا فلسطینیان را از وطن خود فراری دهند. گام سوم، در سال 1967 با اشغال کرانه باختری و قدس اجرا شد که طی آن صهیونیست ها این مناطق را اشغال کردند. البته پس از این گام صهیونیست ها عقب نشینی هایی نیز داشتند و در سال 2000 از جنوب لبنان و در سال 2005 از نوار غزه عقب نشینی کردند. گام چهارم را در طرح ایجاد قدس یکپارچه اجرا کردند و با روی کار آمدن ترامپ آن را نهایی کردند. در گام پنجم، به این سمت آمده اند که با بلعیدن کرانه باختری رود اردن تمام فلسطین تاریخی را با عنوان جعلی «اسرائیل واحد» نامگذاری کنند.

فرآیند مبارزه نرم

اگر در روند فوق وارد جزئیات موجود در هر دوره شویم خواهیم دید که صهیونیست علاوه بر روند جغرافیایی فوق در مسیر مبارزه نرم نیز وارد شده اند. آنها از دهه 70 و پس از اشغال کرانه باختری در سال 1967 به ایجاد کانال های ارتباط سری با فلسطینی ها وارد شدند و همین کانال های ارتباطی سری، در کنار فشارهای بین المللی پس از عملیات مونیخ و اشغال بیروت 10 سال پس از آن روند مذاکرات سازش را رقم زد.

در روند مذاکرات سازش مشاهده می کنیم که صهیونیست با مانع تراشی های مختلف، فلسطینیانی را که پای میز مذاکره آمده بودند در هر مرحله مجبور به عقب نشینی و کنار گذاشتن خواسته هایشان کردند تا جایی که دیگر امروز در مذاکرات ساف و رژیم صهیونیستی چیزی از خواسته های اولیه باقی نمانده است و صهیونیست ها با کمال وقاحت اعلام می کنند فقط در صورتی که یهودی بودن رژیم صهیونیستی از سوی صهیونیست ها به رسمیت شناخته شود حاضر به مذاکره هستند. از سوی دیگر پرونده های آوارگان، قدس و مرزها را نیز از روند مذاکرات حذف کرده اند.

فتح سنگر به سنگر به نقطه های پایانی می رسد

حال صهیونیست بلعیدن نهایی را آغاز کرده اند و همزمان با اعلام ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس قصد دارند طرح یک دولت «اسرائیلی» را اجرا کنند.

جمع بندی

مقاومت که در تمامی این مدت خار چشم صهیونیست ها و حامیان غربی شان بوده است روند حرکت آنها را به شدت کند کرده و آنها را به جایی رسانده که در ناتوانی تمام غزه را از تمام معادلات و طرح های خود خارج کرده اند تا بتوانند طرح مجعول و قبیح خود را اجرایی کنند.

نتیجه این اقدام صهیونیست را می توان در دو نگاه متفاوت نگاه کرد. اول اینکه این مقاومت بوده است که توانسته پروژه صهیونیستی را متوقف و ناکام گزارد. و در نگاه دوم آنهایی که چشم به پیمان با رژیم صهیونیستی و نگاه به میز مذاکره دارند باید آماده باشند صهیونیست ها آنها را ببلعند.

و نکته آخر اینکه صهیونیست ها در یک نشست تخصصی در یازدهمین کنفرانس سالانه مرکز پژوهش های امنیت ملی رژیم صهیونیستی این طرح را بررسی کرده بودند.