السیسی در لباس نظامی!

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر همزمان با یک عملیات نظامی همه جانبه که چند وقتی است در دستور کار ارتش این کشور در مناطق مختلف از جمله منطقه سینا قرار گرفته است مقر فرماندهی نیروهای ضد تروریسم در منطقه "شرق کانال" که در شمال شرق قاهره واقع شده است را افتتاح کرد.

عبدالفتاح السیسی در ابتدای سال ۲۰۱۵ و چند روز بعد از اینکه مقرهای امنیتی در سینا مورد حمله قرار گرفتند و به دنبال آن ۳۰ تن که برخی از آنها جزو نیروهای نظامی و پلیس بودند کشته شدند، تصمیم بر تشکیل فرماندهی یکپارچه در منطقه شرق کانال گرفت.

علاوه بر فرماندهی ضد تروریسم در منطقه مذکور که ارتش دوم و سوم نیز تحت آن قرار می‌گیرند، مناطق نظامی دیگری نیز در شمال، جنوب، غرب و مرکز قاهره وجود دارند.

در بیانیه‌ای که روز یکشنبه توسط السیسی صادر شد آمده است که السیسی مقر فرماندهی نیروهای ضد تروریسم را در چارچوب توسعه و نوسازی فراگیر توانمندی‌های نیروهای مسلح افتتاح کرد، این مقر فرماندهی شامل یگان‌های جنگی و امکانات اداری و تخصصی است.

ارتش مصر نهم فوریه کنونی به دستور ریاست جمهوری عملیات امنیتی "سینای ۲۰۱۸" را آغاز کرد. این عملیات به منظور مقابله با عناصر مسلح در سینا و چند منطقه دیگر در مصر در حال انجام است.

عبدالفتاح السیسی که قبلا وزیر دفاع مصر بود بعد از اینکه در سال ۲۰۱۴ رئیس‌جمهور این کشور شد لباس نظامی خود را درآورد، اما گاهی اوقات خصوصا زمانی که در حال انجام امور نظامی است، این لباس را بر تن می‌کند.

سیسی در سخنرانی خود در مقر فرماندهی شرق کانال گفت: نیروهای مسلح و پلیس هرگز به هیچ دشمنی که طرح‌های قومی خود را اجرا می‌کند اجازه نمی‌دهند به مصر نزدیک شود یا امنیت آن را به بازی بگیرد.

وی در این راستا به افراد مسلح در سینا شدیدا هشدار داد.

وی تاکید کرد: ما آنها را تا حد مرگ دنبال می‌کنیم و شکست می‌دهیم.