افکار

وزش باد‌های شدید، وقوع سیل و بارش برف باعث قطعی برق و لغو پرواز‌ها در برخی از ایالت‌های آمریکا شد.

 یک توفان با بادهایی با سرعت 129 کیلومتر بر ساعت، روز جمعه ساحل شرقی آمریکا از ایالت مین تا ویرجینیا را درنوردید. همچنین سیل در خیابان‌های بوستون به راه افتاد و در پی آن، پروازها لغو و حرکت قطارها متوقف شد. دست‌کم یک نفر در این حادثه جانش را از دست داد.

برق حدود 1.7 میلیون خانه و مرکز تجاری در ایالت‌های شمال شرقی و غرب میانه آمریکا به دنبال وقوع توفان و بارش برف قطع شد و در همین حال، دفاتر دولتی در واشنگتن به دلیل وزش بادهایی با سرعت 96 کیلومتر بر ساعت تعطیل شدند.

افزایش جزر و مد باعث شد امسال برای دومین بار، آب دریا خیابان‌های بوستون را فرا بگیرد. وزش بادهایی با سرعت 113 کیلومتر، آب را به داخل خیابان‌ها هدایت کرد، درخت‌ها را شکست و خطوط برق را قطع کرد. با اینکه سطح آب دریا کاهش یافت، اداره هواشناسی بوستون اعلام کرد این شهر ممکن است به دلیل افزایش جزر و مد در نیمه شب جمعه بار دیگر دچار سیل شود.

پلیس در کوینسی و ماساچوست از لودرهای سنگین برای نجات مردم از خانه‌هایشان در مناطق سیل زده استفاده کرد. مقامات اورژانس از مردم خواستند به مناطق مرتفع بروند. یک زن 77 ساله به دلیل سقوط یک درخت در مریلند، جانش را از دست داد. یک مرد نیز که به دلیل اصابت درخت به خودرویش در حالی که او داخل آن بود، در شرایط وخیمی به سر می‌برد.

 

کد خبر: 721161