گاف جدید ترامپ درباره زنان

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا (شنبه) در سخنرانی خود در جمع هواداران جمهوری خواه در ایالت پنسیلوانیا باز هم آمار اشتباهی را از تعداد حامیانش ارائه کرد و گفت 52 درصد زنان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 به او رأی دادند. این درحالی است که آمارها حاکی از آن است که در انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش بیشتر مردان حامی او بودند و فقط 41 درصد زنان به وی رأی دادند.

ترامپ در این سخنرانی اعلام کرد: خانم‌ها! ما دوستتان داریم! ما دوستتان داریم. آیا ما با تعداد زنانی که به ما رأی دادند، آنها را متعجب نکردیم؟ یادتان هست؟ می گفتند زنان دونالد ترامپ را دوست ندارند. آیا من واقعا چنین مشکلی داشتم؟ من که اینگونه فکر نمی کنم. ما حمایت 52 درصدی آنها را داشتیم. درست است؟ 52 درصد.

این درحالی است که درصدی که ترامپ ارائه کرد درواقع فقط مربوط به درصد زنان سفیدپوست است. در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، 52 درصد زنانی که به ترامپ رأی دادند، سفیدپوست بودند. آمارها حاکی از آن است که فقط 4 درصد زنان سیاه پوست و 25 درصد زنان اسپانیایی‌تباربه او رأی دادند.

همچنین به دنبال برگزاری مراسم تحلیف ترامپ در سال 2017، زنان تظاهرات گسترده ای را علیه وی برگزار کردند که به نوع خود بی سابقه بود. در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بیشتر زنان (54 درصد) به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری رأی دادند.

ترامپ در طول ریاست جمهوری اش بارها مدعی شده است که اقدامات زیادی را در حمایت از زنان انجام داده است. وی روز جمعه به مناسبت روز جهانی زنان یک بیانیه منتشر کرد و در آن به اقداماتی که دولتش برای زنان کارآفرین و تأمین صلح و امنیت آنها انجام داده است، اشاره کرد.

رئیس جمهور آمریکا در طول ریاست جمهوری اش بارها در سخنرانی ها و حتی در پیام های توییتری اش گاف داده است. وی چند ماه پیش در پی تیراندازی در ایالت کالیفرنیا، در پیامی در صفحه توییتر خود به اشتباه به قربانیان حادثه تیراندازی تگزاس تسلیت گفت!

ترامپ سال گذشته هم در یک سخنرانی به اشتباه آمار اشتباهی را در ارتباط با قتل و آدمکشی در این کشور ارائه کرد. وی گفته بود که سطح قتل و آدمکشی در کشور در مقایسه با 47 سال گذشته به بیشترین سطح رسیده است. این در حالی است که آمارهای «اف بی آی» حاکی از آن است که سطح قتل و آدمکشی در آمریکا در مقایسه با 47 سال پیش به پایین ترین سطح رسیده است.