تظاهرات علیه نتانیاهو فراگیر شد

شماری از صهیونیست ها در راستای تظاهرات هفتگی علیه فساد و درخواست برای کناره گیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت در مرکز شهر تل آویو تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان گفتنده پیش بینی می کنند که این تظاهراتها به استعفای نتانیاهو در سایه پیوستن صهیونیست های بیشتری به صف  تظاهرکنندگان منجر شود.

این تظاهرات در سایه پرونده های فساد مطرح شده علیه نتانیاهو و همسرش و توافق نزدیکان نتانیاهو با پلیس رژیم صهیونیستی برای شهادت علیه نتانیاهو برگزار شد.

صهیونیست ها از ژانویه سال  میلادی به طور هفتگی علیه فساد کابینه نتانیاهو تظاهرات می کنند و خواهان استعفای او در سایه پرونده های فساد هستند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درگیر چند پرونده فساد است اما با این حال هنوز بر باقی ماندن در سمت خود اصرار می ورزد.

اخیرا پلیس رژیم صهیونیستی به دادستانی کل این رژیم توصیه کرد که کیفرخواست علیه نتانیاهو درخصوص دو پرونده فساد معروف به پرونده های "1000" و "2000"صادر کند.

وی اخیرا در پرونده فساد جدیدی معروف به پرونده "4000" درگیر شده است که آینده سیاسی او را در بوته آزمایش قرار داده است.

براساس پرونده "1000"، نتانیاهو هدایایی به ارزش میلیون ها شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از جمله سیگارهای کوبایی گرانقیمت از یک بازرگان ثروتمند به نام ارنون میلتشین دریافت کرده است.

برپایه این گزارش، اگر اتهام دریافت رشوه نتانیاهو ثابت شود، به موجب قانون رژیم صهیونیستی، او باید 10 سال زندانی شود.

پرونده "2000"درخصوص تلاش نتانیاهو برای امضای قراردادی با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به منظور دستیابی به یک پوشش ویژه خبری در جریان انتخابات سال 2014 میلادی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درگیر پرونده دیگری نیز هست که در آن یکی از نزدیکان وی در قرارداد خرید زیردریایی از آلمان کمیسیون دریافت کرده است.

در پرونده "4000" نیز نتانیاهو متهم شده است که تسهیلاتی به ارزش میلیونها دلار به "شاؤول الویچ" صاحب شرکت ارتباطات "بزک" داده است تا در مقابل پایگاه خبری صهیونیستی "والا" متعلق به الویچ از نتانیاهو و خانواده اش حمایت رسانه ای و تبلیغاتی کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش جمعه گذشته به اتهام فساد به مدت پنج ساعت متوالی تحت بازجویی قرار گرفتند.

درسایه این تظاهرات و پرونده های فساد، کابینه ائتلافی تحت رهبری نتانیاهو نیز دچار اختلاف شده است. دفتر نتانیاهو دو روز پیش اعلام کرد که نتانیاهو با سران احزاب شرکت کننده در ائتلاف کابینه برای بحث درباره بحران سیاسی ملاقات خواهد کرد که ممکن است به انتخابات پارلمانی زودهنگام منجر شود.

کابینه ائتلافی نتانیاهو همچنین شاهد اختلاف زیادی بر سر معاف کردن حریدی ها از خدمت نظامی است و احزاب حریدی موافقت با بودجه عمومی را منوط به اصلاح یا لغو پیش نویس قانون خدمت نظامی اجباری حریدی ها کرده است که اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر تصویب آن بدون هرگونه اصلاحی اصرار می ورزد.