رئیس پنتاگون باز هم به سوریه تهمت زد

در ادامه ادعاهای مقام‌های آمریکایی درباره استفاده دولت سوریه از «حملات شیمیایی علیه مخالفان»، رئیس پنتاگون باز هم در این باره اظهارنظر کرد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع و رئیس پنتاگون آمریکا، روز یکشنبه به سوریه درباره استفاده از «حملات شیمیایی علیه مخالفان» هشدار داد و همچنین از روسیه به دلیل حمایت‌هایش از دمشق، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش رویترز، او با لحنی تهدیدآمیز گفت: «برای آنها(دولت و ارتش سوریه) خیلی غیرعاقلانه خواهد بود که از سلاح‌های شیمیایی استفاده کنند و من فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور ترامپ به روشنی موضع خودش را درباره این موضوع ابراز کرد».

وزیر دفاع آمریکا که در راه سفر به عمان صحبت می‌کرد، البته تاکید کرد که او در حال حاضر شواهد و مدارکی مبنی بر حملات شیمیایی با گاز کلر ندارد اما گزارش‌های رسانه‌ای در این باره را دیده است.

دولت سوریه که هدف اتهام‌زنی‌های مقام‌ها و رسانه‌های غربی بوده است، بارها هرگونه استفاده از حملات شیمیایی را رد کرده است.

اظهارات تهدیدآمیز وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح شده که این کشور سابقه حملات موشکی به بهانه «استفاده سوریه از حملات شیمیایی» را دارد.

هفتم آوریل 2017 ارتش آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه ۵۹ موشک تاماهاک شلیک کرد. ادعا شد که این حمله در پاسخ به حمله شیمیایی 2017 به «خان شیخون» توسط ارتش سوریه انجام شد؛ ادعایی که مقام‌های دمشق قویا آن را رد کردند.