یهودی‌ها ممکن است عامل مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باشند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد ممکن است یهودی‌های با تابعیت روسی در انتخابات آمریکا دست داشته‌اند.

پوتین در گفتگو با شبکه خبری ان بی سی بار دیگر به اتهامات وارده به شهروندان روسی از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، اشاره داشت و تاکید کرد این افراد نماینده دولت روسیه نیستند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: حتی ممکن است این افراد روس نباشند. آنها ممکن است اوکراینی، یهودی و یا اقوام ترک تبار با تابعیت روسی باشند. تمامی این موارد نیازمند بررسی است.

اتحاد صهیونیستی، ائتلاف سیاسی چپ میانه رژیم صهیونیستی، از کابینه این رژیم خواست تا اظهارات پوتین دراین باره را محکوم نماید. اتحاد صهیونیستی با انتقاد از صحبت‌های پوتین، مدعی شد این اظهارات ریشه در یک مسئله دارد و آن یهودی ستیزی است. این اتحاد همچنین اعلام کرد انتظار دارد کابینه رژیم صهیونیستی پاسخ قاطعی به اظهارات رئیس جمهور روسیه دهد. 

اتحاد صهیونیستی اعلام کرد: «اظهارات پوتین نشان می‌دهد ادراک جهانی نسبت به یهودیان به عنوان کسانی که مسئول بدرفتاری در دنیا هستند، تغییر نکرده است.»

روز سه شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد مداخلاتی از سوی روسیه و احتمالا کشورهای دیگر در انتخابات سال 2016 صورت گرفته است و آمریکا با هر گونه تلاشی برای مداخله در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر 2018 مقابله می‌کند.

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر سوئد تاکید کرد: روسیه تاثیری بر نتایج انتخابات ما نداشته است. ممکن است کشورهای دیگر نیز در انتخابات ما مداخله داشته‌اند.

پوتین هفته گذشته از مقامات واشنگتن خواست تا مدارک قابل قبولی درباره مداخله شهروندان روس‌ در انتخابات آمریکا، به روسیه ارائه دهد.