حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری ترامپ به بازیگر آمریکایی

در پی جنجال‌برانگیز شدن رابطه غیراخلاقی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با «استفانی کلیفورد» معروف به «استورمی دنیلز»، بازیگر زن فیلم‌های مستهجن و پرداخت باج ۱۳۰ هزار دلاری از سوی وکیل ترامپ به این زن برای ساکت نگه داشتن او، «استفانی کلیفورد» اعلام کرد قصد دارد به منظور پایان دادن به سکوتش، این مبلغ را به دونالد ترامپ بازگرداند.

بر اساس نامه‌ای که وکیل این بازیگر زن به «مایکل کوهن»، وکیل دونالد ترامپ نوشت در صورتی که ترامپ و وکیلش موافقت کنند به این توافق محرمانه پایان دهند و آزادی بیان استفانی را به او بازگردانند، استفانی کلیفورد تا روز جمعه مبلغ ۱۳۰ هزار دلار را به آن‌ها باز می‌گرداند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در صورت فسخ این توافق، استفانی می‌تواند آزادانه درباره رابطه غیراخلاقی‌اش با دونالد ترامپ و تلاش‌های او برای ساکت نگه داشتن خود صحبت کند. وی همچنین اجازه دارد هر فیلم، عکس و یا پیامی که به رابطه‌اش با دونالد ترامپ مربوط می‌شود را آزادانه در اختیار عموم قرار دهد.

تاکنون وکیل ترامپ و همچنین کاخ سفید به این درخواست «استفانی کلیفورد» واکنشی نشان نداده‌اند. کاخ سفید پیشتر هرگونه رابطه غیراخلاقی دونالد ترامپ با استفانی کلیفورد را تکذیب کرده بود و هیچ صحبتی درباره وجود یک توافق پنهانی با این زن برای ساکت نگه داشتن او به میان نیاورد.

روزنامه وال استریت ژورنال پیشتر در مطلبی فاش کرد که یکی از وکلای ترامپ برای اینکه استفانی کلیفورد را درباره رابطه نامشروعش با رئیس جمهور آمریکا ساکت نگه دارد، به او مبلغ ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت کرده است. وکیل ترامپ هم که در ابتدا این خبر را تکذیب کرده بود، چندی پیش گفت: این پول را حتی از جیب خودش به استفانی پرداخته است. مدیر برنامه‌های استفانی ماه گذشته میلادی اعلام کرد هم اکنون که وکیل ترامپ به راحتی درباره این موضوع صحبت کرده است، توافق محرمانه ما لغو شده است و استفانی می‌تواند درباره این مسئله آزادانه صحبت کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است در صورتی که استفانی کلیفورد به توافق محرمانه‌ای که با دونالد ترامپ منعقد کرده است پایبند نباشد، ممکن است مجبور به پرداخت مبلغ یک میلیون دلار جریمه نقدی شود. شبکه سی ان ان پیشتر اعلام کرد تاکنون دست‌کم ۱۰ نفر به استفانی پیشنهاد کرده اند که حاضر هستند در صورت صحبت کردن او درباره رابطه اش با دونالد ترامپ، این جریمه نقدی را پرداخت کنند.

پیشتر گزارش شده بود که وکیل استفانی کلیفورد در اکتبر ۲۰۱۶ (پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) یک ایمیل برای وکیل شخصی ترامپ فرستاده و به دلیل دریافت نکردن مبلغ حق‌السکوت، او را تهدید به افشای اطلاعات درباره رابطه موکلش با دونالد ترامپ کرده بود.