دیدار مفتی سعودی با تروریست سپاه‌صحابه

لدهیانوی در فهرست سیاه دولت پاکستان قرار دارد، چرا که جان صدها انسان بی‌گناه را گرفته است. به گزارش شیعت نیوز، هدف اصلی سفر جنجال‌برانگیز «صالح بن محمد»، نایب امام جماعت مسجدالحرام از عربستان به پاکستان که پیش‌تر هم با اعتراض پاکی‌ها مواجه شده بود، دیدار با سرکرده سابق گروه تروریستی سپاه صحابه، برای گفت‌وگو درباره فعالیت‌های آینده او و شیوه بهره‌مندی از حمایت‌های آل‌سعود بوده است.

این مفتی وهابی دربار سعودی که رژیم متبوعش مشهور به حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه است، چندی پیش علنا گفته بود: «گروه‌های حامی عربستان در کشور پاکستان باید درباره جنگ سوریه فعال بوده و از مواضع آل‌سعود در این جنگ حمایت کنند.» در حالی که او پیش از رفتن به پاکستان به رهبر حزب جمعیت علمای اسلامی جبهه مقاومت حمله کرده و تهدید به راه‌اندازی اعتراضات خیابانی در پاکستان کرده بود، شنیده می‌شود گروه تروریستی سپاه صحابه قرار است با حمایت برخی گروه‌های تکفیری سوری همزمان با سفر وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد، به آتش تفرقه میان مذاهب مختلف در پاکستان دامن بزند.

سفر شوم صالح ابن محمد با هزینه‌های تبلیغاتی سعودی‌ها همراه بوده است به‌طوری که رسانه‌های پاکستانی همسو با حزب نوازی و جریان‌های سلفی، با تقدس‌سازی از او به نام «امام کعبه» یاد کرده‌اند. نایب امام جماعت مسجدالحرام دیدارهایی جداگانه با طاهر اشرفی و دیگر سران تندروی پاکستان نیز داشته است. در سال‌های اخیر سفرهای این وهابی حامی تروریسم تکفیری به پاکستان روندی تکراری گرفته و پس از هر سفر، گروه‌های افراط‌گرا از کمک‌های مالی آل‌سعود بهره‌مند می‌شوند