سیم کارت‌های اسرائیلی در دست داعشی‌ها

یک وبگاه صهیونیستی مدعی استفاده عناصر داعش مستقر در صحرای سینا از سیم کارت‌های ساخت شرکت‌های صهیونیستی و رخنه مصر به شبکه تلفن همراه رژیم اسرائیل شد.

یک رسانه صهیونیستی مدعی شد که عناصر داعش مستقر در صحرای سینا از سیم‌کارت‌های ساخت شرکت‌های صهیونیستی استفاده می‌کنند.

به نوشته وبگاه «گلوبز» ارتش مصر به استفاده هسته‌های داعش مستقر در صحرای سینا از سیم کارت‌های اسرائیلی ظنین شده و این مسئله عملیات شناسایی ارتش مصر برای کشف محل اخفای این افراد را با مشکل مواجه کرده است.

به نوشته گلوبز، ارتش مصر تصمیم گرفته برای مقابله با این موضوع شبکه‌های تلفن همراه اسرائیل در منطقه را قطع کند.

مصر همچنین نگران این مسئله است که داعش با استفاده از این تلفن‌های همراه از راه دور بمب‌های کنار جاده‌ای را منفجر کند.

یک عضو کابینه اسرائیل در این زمینه به وبگاه گلوبز گفت که از کار انداختن شبکه‌های تلفن همراه اسرائیل به مثابه «پرواز به قلمروی هوایی ما» برای نبرد با داعش است. چند مقام ارشد اسرائیلی نیز گفتند که اقدام مصر و رخنه به شبکه‌های تلفن همراه اسرائیل، تخلف محسوب می‌شود.

بر این اساس، ارتش مصر روز ۲۱ فوریه برخی تاسیسات شبکه‌های تلفن همراه اسرائیل در صحرای سینا را در عملیات علیه عناصر داعش بمباران کرد. این عملیات موجب تاثیر گذاشتن بر آنتن‌های شبکه‌های تلفن همراه اسرائیل شده و در نتیجه ۳۰۰ هزار مشترک تلفن همراه اسرائیل ساکن در مرز با مصر با قطعی و یا اخلال در تلفن‌های همراه خود مواجه شده‌اند.

گلوبز در خاتمه نوشت که ارتش مصر اینک درحال استفاده از ابزار‌های فناوری با هدف رخنه در شبکه‌های تلفن همراه اسرائیل است. آنطور که این نشریه نوشته، اسرائیل تاکنون برای قطع رخنه مصری‌ها به شبکه‌های تلفن همراه خود اقدامی انجام نداده است.