به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "یمن پرس"، منابع آگاه در "صنعاء" پایتخت یمن اعلام کردند که "علی محمد الآنسی" رئیس دفتر ریاستجمهوری و رئیس سرویسهای امنیت ملی یمن استعفای خود را به "عبدربه منصور هادی" جانشین صالح تقدیم کرده و یمن را به طور ناگهانی ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، آنسی دلیل استعفایش را فلج شدن موسسات و نهادهای امنیتی، نظامی و خدماتی کشور بدلیل تظاهرات‌ها و اعتصاب‌های مردمی و کارمندان و درخواست آنها مبنی بر برکناری تمام مقامات فاسد در نهادهای دولتی عنوان کرده است.

آنسی در متن نامه استعفایش به گفته " علی عبدالله صالح " رئیس‌جمهور افتخاری یمن اشاره کرده و اعلام کرده است که می‌خواسته قبل از اینکه دیگران او را برکنار کنند، خود کناره‌گیری کند.

آنسی یک مرد مخفی در زندگی صالح است و گفته می‌شود که وی اقدامات مهمی را در دولت او انجام داده است و حتی نظارت بر تحقیقات مربوط به حادثه مسجد جامع ریاست‌جمهوری که طی آن صالح و چند مقام ارشد دولتی زخمی شدند، به او نسبت داده شده است. همچنین وی یکی از تصمیم‌گیرندگان در دولت صالح و انتخاب وزراء، سفرا و کارمندان ارشد نهادهای دولتی یمن است.

آنسی همچنین تنها مسئول تعیین عکاسان، ملازمان و حتی آشپزهای صالح و ریاست‌جمهوری بوده است.

اخیرا اخباری منتشر شده است که نشان می‌دهد او تمام دارایی‌های خود در ترکیه، انگلیس، امارات، مصر و کانادا را به نام فرزندان و اسامی جعلی فرزندان و همسران آنها کرده است. وی همچنین تمامی اسناد و اوراقی را که نشان می‌داد در امور امنیت ملی یا ریاست جمهوری دخالتی داشته از بین برده است.

آنسی همچنین متهم است که از اسم مستعار " عمار صالح " برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های امنیت ملی و جنایات مختلفش استفاده می‌کرده است. وی در امضای هرگونه اسناد یا معاملاتی در خصوص غارت اموال عمومی یا فساد اداری از نام‌های عمار و عبدالله حسین البشیری استفاده ‌کرده است. وی تصمیم گیرنده اصلی در امور مربوط به امنیت داخلی یمن بود.

این مقام امنیتی یمن همچنین متهم است که در ترورهای مهمی که در دوره صالح طی سالهای دهه ۸۰ و ۹۰ از قرن گذشته صورت گرفت، دست داشته است.

همچنین او اسناد و بیانیههای مهم وزراء، روسای کشور،اعضای پارلمان و مجلس شورای یمن را با کمک پسرش "نشوان" بطور اینترنتی به خارج از یمن انتقال داده تا در آینده از آنها به عنوان اهرم فشار استفاده کند.