تمجید خاخام یهودی از شاه بحرین

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ملتقی بحرین، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت که "مارک اشنایر"، از خاخامهای یهودی برجسته ایالت نیویورک آمریکا که به بحرین سفر و با پادشاه آن دیدار و گفتگو کرده بود، به آمریکا باز گشت.

هاآرتص به نقل از اشنایر نوشت که او به پادشاه بحرین وعده برگزاری نشستی میان رهبران مذهبی این کشور با خاخام‌های صهیونیست را داده که در نوع خود نشستی بی‌سابقه و اولین خواهد بود.

سپس هاآرتص با معرفی " مارک اشنایر " به عنوان رئیس موسسه " نژاد شناسی " نیویورک مطلب خود را اینچنین ادامه می‌دهد: اشنایر در ۲۹ دسامبر گذشته از بحرین به آمریکا در حالی بازگشت که لحظه‌ای از مدح و ثنای شیخ " حمد بن عیسی آل‌خلیفه " با وجود تمام جنایات و نقض‌ حقوق بشر صورت گرفته توسط رژیمش علیه شهروندان بحرینی باز نمی‌ماند.

این روزنامه صهیونیستی می‌نویسد که اشنایر بحرین را بهترین کشور در جهان عرب از حیثامکان زندگی مسالمت‌آمیز گروه‌ها و طوایف مختلف نژادی و مذهبی در کنار یکدیگر به ویژه برای اقلیت بسیار کوچک یهودی ساکن در آن برشمرد و تاکید ‌کرد که پادشاه بحرین علاقه بسیاری به برقراری رابطه با یهودیان دارد.

جدای از مطبوعات صهیونیستی، مطبوعات یهودی در آمریکا نیز به درج این خبر پرداختند و برای تبیین تعجب و شگفتی خود از این مدح و ثنا تیتر " یک خاخام از پادشاه بحرین با وجود جنایاتش با احترام یاد می‌کند " را به خبر خود اختصاص داده و از این ستایش‌ها انتقاد کردند.

روزنامه یهودی‌ - آمریکایی " فوروارد " در انتقاد از این ستایش اشنایر نوشت که از فوریه گذشته تاکنون اکثریت شیعی مردم بحرین برای انجام اصلاحات در این کشور اقدام به برگزاری تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها و اعتصاب‌های مسالمت‌آمیز علیه اقلیت تحت حاکمیت خاندان آل‌خلیفه کردند، ‌ اما رژیم آل‌خلیفه با خشونت و وحشی‌گری تمام آنها را سرکوب کرد و این اخباری است که تمام رسانه‌های بین المللی و منطقه‌ای آن را تایید و حتی رسانه‌های دولتی بحرین به آن اعتراف می‌کنند.

این روزنامه یهودی آمریکایی در ادامه با اشاره به این‌که اشنایر در توجیه این همه ستایش از پادشاه بحرین گفته که وی به درگیری‌ها و اختلافات موجود در کشور توجه نداشته و تنها بر مقوله گفت‌وگوی ادیان و جماعت‌های مذهبی مختلف در این سفر تمرکز نموده، نوشت که این سخنان نمی‌تواند توجیه قانعی برای ستایش اشتایر از پادشاه بحرین باشد.

پس از آن این روزنامه به تبیین گوشهای از جنایات آلخلیفه مانند زیر گرفتن عمدی تظاهراتکنندگان توسط خودروهای نیروهای امنیتی این رژیم و همچنین گزارش کمیته حقیقتیاب بحرین که به "گزارش بسیونی" معروف شد و در آن رژیم آلخلیفه که به نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایاتی مانند شکنجه ، قتل ، کشتار ، ربودن و بازداشت شهروندان بحرینی متهم شد، پرداخت.