هدف مشترک سئول و واشنگتن

«کانگ کونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی  (چهارشنبه) تاکید کرد که خلع‌سلاح کامل کره شمالی مسئله مشترک سئول و واشنگتن است و گفت که کره‌جنوبی و آمریکا با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند تا به هدف برسند.

بنابر گزارش خبرگزاری یونهاپ،‌ وی به خبرنگاران گفت که زمان می‌برد تا خلوص نیت درباره موضع اخیر کره شمالی برای خلع‌سلاح بررسی شود و همچنین تاکید کرد که این موضوع در روند آمادگی برای مذاکره با پیونگ‌یانگ روشن خواهد شد.

کانگ گفت: «خلع‌ سلاح کامل برنامه هسته‌ای کره‌ شمالی هدف مشترک کره‌جنوبی و آمریکا و جامعه جهانی است. با توجه به اینکه چه زمانی می توان به این هدف دست یافت، کره جنوبی و آمریکا با هم در حال رایزنی هستند.»

این دیپلمات ارشد کره‌ای گفت که دولت و وزارت خارجه کره جنوبی در مذاکرات گذشته در زمینه مسئله هسته‌ای در راستای نقشه راهی برای خلع سلاح هسته‌ای مشارکت داشته است.وی در عین حال از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کرد و گفت که درست نیست که درباره موضوعی که شرکا در آن نقش دارند، صحبت شود.

کره جنوبی و آمریکا در تلاشند تا در آوریل و می با کره شمالی نشست داشته باشند. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ماه گذشته در جریان دیدار با مقامات کره جنوبی در پیونگ‌یانگ و نشستی در چین با حضور «شی جی‌پینگ» رئیس‌جمهور چین بر خلع سلاح هسته‌ای کشورش تاکید کرد.