اقدام خارج عرف معاون رئیس جمهور آمریکا

این در حالی است که معاون رئیس دفتر مایک پنس گفت: ابتدا به معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفته شده بود که او آخرین سخنران این نشست برگزار شده در شهر لیما پایتخت پرو خواهد بود.

پنس در سخنرانی خود کوبا را به عنوان یک "رژیم کمونیستی خسته" که مردم خود را فقیر می‌کند و حقوق اساسی آنها را سلب می‌کند مورد انتقاد قرار داد.

پس از آن گفته شد که برونو رودریگز پاریلا، وزیر خارجه کوبا قرار است سخنرانی کند.

هنگامی که مایک پنس فهمید نماینده کوبا در حال سخنرانی است به سراغ یک مقام سازمان کشورهای قاره آمریکا رفته و بعد از آن از این نشست خارج شد.

پنس سپس با چند تن از رهبران منطقه کاراییب دیدار کرده و بعد از آن برای بازگشت به واشنگتن به فرودگاه رفت.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که موضوع تامین بودجه پروژه دولت ترامپ برای احداث دیوار در مرز با مکزیک در جریان دیدارش با انریکه پنانیتو، رئیس‌جمهور مکزیک در پرو مطرح نشده است.

پنس روز شنبه با پنانیتو دیدار کرد و گفت که هر دوی آنها اختلاف نظرهایی را داشته‌اند و برخی مسائل را برای زمانی بعدتر کنار گذاشته‌اند.

او اظهار کرد که آنها درباره این حقیقت که هر دو کشور روسای جمهور قدرتمندی با شخصیت‌های قدرتمند دارند که در زمان‌هایی اختلافاتی شدید پیدا می‌کنند به صحبت پرداختند.

او تاکید کرد: نشست آنها به مسائلی که این دو کشور می‌توانند بر سر آن همکاری کنند از جمله مهاجرت، توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی و مبارزه با موادمخدر پرداخته است.