ادعای پنتاگون درباره احتمال بازگشت داعش

رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا مدعی شد، "نظام سوریه و هم‌پیمانش روسیه نمی‌توانند مناطقی را که از داعش پس گرفته شده حفاظت کنند."

این مقام آمریکایی ادامه داد: زمانی که به عناصر داعش در مناطقی که فعالیت نداریم یا هم‌پیمانان تحت حمایتمان در آن جا حضور ندارند نگاه کنیم می‌بینیم نیروهای این گروه تروریستی قادرند به برخی از مناطق در جنوب دمشق بازگشته و بر آن سلطه یابند. همانطور که شاهدیم داعش در حال بازگشت به مناطق غرب رود فرات است. داعش حملات خود را علیه نیروهای هم‌پیمان نظام سوریه در غرب رود فرات در اطراف شهر البوکمال افزایش داده است.

پنتاگون اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از نزدیک داعش را زیر نظر دارند.

با این وجود بنا به گزارش‌ پنتاگون این گروه تروریستی در هفته‌های اخیر هیچ پیشرفتی در مناطقی که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است نداشته است.

دیلون اعلام کرد از زمانی که نیروهای کرد مناطق تحت کنترل همچون شهر عفرین را ترک کردند تروریست‌ها هیچ پیشروی در این مناطق نداشتند.

وی افزود: ما در صورت رصد عملیات جدید داعش در بخش‌های غربی رود فرات به روس‌ها اطلاع خواهیم داد. امیدواریم آنها تدابیر مناسبی در پاسخ به اطلاعاتی که به آنها ارائه خواهیم داد،‌ اتخاذ کنند.