کشیدن سیم خاردار در اطراف منزل آیت‌الله «عیسی قاسم»+عکس

نیروهای امنیتی بحرین پنجشنبه (دیروز) در اطراف منزل آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر معنوی شیعیان بحرین که تحت بازداشت خانگی است،  سیم خاردار کشیدند.

بر اساس گزارش «مرآه البحرین»، تصاویر نشان می‌دهد نیروهای بحرینی برای اطمینان از عدم ورود شخصی به منزل آیت‌الله قاسم، بلوک‌های سیمانی و سیم خاردار در اطراف منزل وی گذاشته‌اند.

دولت بحرین از خرداد سال ۹۵ آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور را به اتهام آنچه پولشویی در جمع‌آوری اموال خمس خوانده،  سلب تابعیت کرده و منزل وی در منطقه «الدراز» را به محاصره درآورده است.

 

 

 نیروهای امنیتی بحرین در 23 ماه می 2017 (دوم خرداد 1396) به تحصن مسالمت‌آمیز حامیان و مدافعان شیخ قاسم در اطراف منزل او حمله کردند، در این حمله 5 نفر به شهادت رسیدند، دهها نفر دیگر زخمی و حدود 300 نفر نیز دستگیر شدند.

آیت‌الله عیسی قاسم از زمانی که تحت بازداشت خانگی قرار گرفته، یک بار به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد و پس از انجام عمل جراحی بار دیگر به منزلش که تحت محاصره نیروهای امنیتی است بازگشت.

بحرین از شیخ عیسی قاسمی سلب تابعیت کرد که 45 سال پیش در سال 1973 عضو شورای مؤسسان قانون اساسی و از تدوین‌کنندگان قوانین تابعیت در بحرین بوده است.