دروغ بزرگ خانم نخست وزیر

ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، در سخنرانی خود در اختتامیه نشست «اتحادیه کشور‌های همسود» در لندن گفت: این نخستین بار است که امنیت موضوع مهم نشست ما است. ما اراده خود را برای دفاع یکپارچه از نظام قانونمند موجود و به مبارزه طلبیدن آن‌هایی که به دنبال تضعیف آن هستند به خوبی نشان داده‌ایم. اوایل این ماه رژیم اسد قوانین بین‌المللی را به روشی وقیحانه و با کاربرد تسلیحات شیمیایی نقض کرد.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با تکرار ادعاهای خود علیه روسیه گفت: در یک مقیاس کوچک‌تر هم شاهد کاربرد عامل اعصاب در خیابان‌های شهر سالزبری در انگلیس در ماه گذشته بودیم. این بخشی از یک فرآیند بی‌احترامی به هنجار‌های جهانی که کاربرد تسلیحات شیمیایی را ممنوع کرده‌اند، است.

ترزا می افزود: در این نشست، جامعه همسود نشان داد که به سهم خود، نقشش را برای احیای تلاش‌های جهانی برای حمایت از هنجار‌های بین‌المللی ایفا خواهد کرد و خواهد گفت که این تسلیحات نفرت‌انگیز هرگز نباید استفاده شوند. در بیانیه‌ای که ما امروز بر سر آن توافق کردیم، مخالفت قاطع خود را با کاربرد این تسلیحات اعلام و بر تعهد خود برای اجرایی سازی معاهده تسلیحات شیمیایی تاکید کردیم. ما همچنین باید هنجار‌های مشترک بین‌المللی خود را به روز رسانی کنیم تا بتوانیم از خود در برابر تهدیدات جدید و نوظهور دفاع کنیم.