درخواست کره شمالی از آمریکا

نیوزویک در مطلبی نوشت با افزایش درگیری ها میان نظامیان صهیونیست و مردم فلسطین در نوار غزه، کره شمالی آمریکا و اتحادش با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی از آمریکا خواست دست از حمایت از رژیم صهیونیستی بردارد و در برابر انتقادات شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص اقدامات این رژیم صهیونیستی، از آن دفاع نکند. در هفته‌های اخیر در پی تیراندازی نظامیان صهیونیست به مردم فلسطین در نوار غزه چندین نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: «اقدام وحشیانه اسرائیل در از بین بردن صلح در خاورمیانه و کشتار بی رحمانه فلسطینی ها یک جنایت شنیع است که باید از سوی همه محکوم شود.»

در مطلب منتشر شده در این روزنامه دولتی کره شمالی آمده است: «اگر آمریکا به حفظ حقوق بشر علاقه مند است، باید با تلاش های جامعه بین المللی برای مقابله با اقدامات ناقض حقوق بشر اسرائیل همراه شود؛ اما همین آمریکا که در مقابل دیدگان جامعه بین الملل با اسرائیل همراه شده است، ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد.»

نیوزویک در ادامه نوشت: این گزارش در حالی منتشر شد که آمریکا و کره شمالی خود را برای برگزاری مذاکره احتمالی آماده می کنند. پس از یک سال جنگ لفظی میان ترامپ و کیم جونگ اون، امیدها برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره افزایش یافته است.

در حالی که پیش بینی می شود رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در اواخر ماه مه یا اوایل ماه ژوئن با یکدیگر دیدار کنند، هنوز اختلافات عمده ای میان دو کشور وجود دارد. حمله واشنگتن به سوریه نیز یکی از مواردی است که کره شمالی به آن توجه ویژه ای داشت تا جایی که وزیر اقتصاد ژاپن در این خصوص اظهار کرد: «حمله آمریکا به سوریه، پیام مشخصی برای کره شمالی به همراه داشت.»

نیوزویک در خاتمه نوشت کیم جونگ اون و رهبران پیشین کره شمالی همواره منتقد جدی مداخلات آمریکا و تجاوزگری های این کشور در خاورمیانه بوده اند؛ تا جایی که پیونگ یانگ نیروهای نظامی خود را برای کمک به کشورهای عربی در جنگ با اسرائیل در دهه های 60 و 70 میلادی به خاورمیانه اعزام کرد. کره شمالی پیشتر نیز به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» اسرائیل به شدت واکنش نشان داد.