شنگن عربی کلید خورد

اتباع ۳۳ کشور می توانند روادید گردشگری مشترک برای ورود به قطر درابتدا و سپس در صورت تمایل ورود به سلطان نشین عمان دریافت کنند. این بر اساس توافق امضا شده میان قطر و سلطان نشین عمان و مدت اقامت ۳۰ روزه و قابل تمدید است.

مدارک و شروط مورد نیاز این است که طرف از اتباع ۳۳ کشور مورد توافق باشد، فرم درخواست روادید را ارائه کند، گذرنامه اعتبار داشته باشد و اعتبارش کمتر از ۶ ماه نباشد.حساب بانکی فرد متقاضی هم می بایست دست کم ۵ هزار ریال قطری معادل ۱۳۵۰ دلار موجودی داشته باشد و تنها کسانی از این شرط معاف هستند که برای اعضای هیئت های دیپلماتیک و کنسولی شناخته شده باشد.

مکان ارائه اداره امور کنسولی و دفاتر دیپلماتیک و کنسولی قطر در خارج است.

همچنین اعتبار این روادید از تاریخ صدورش یکماهه است و دارنده این روادید باید قبل از پایان مدت اعتبار وارد کشور شود. هنگام ورود یکماهه و قابل تمدید است.

اتباع کشورهایی که مشمول این روادید می شوند عبارتند از کره جنوبی، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آلمان، کانادا، هلند، دانمارک، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئیس، اتریش، ایسلند، پرتغال، ایرلند، یونان، فنلاند، اسپانیا، سوئد، استرالیا، موناکو، نیوزلند، نروژ، واتیکان، سان مارینو، اندوا، ژاپن، سنگاپور، برونئی، مالزی، هنگ کنگ، لیخت اشتاین، آمریکا.