عبدالله گل نمی آید

عبدالله گل، رئیس جمهور اسبق ترکیه لحظاتی پیش با برگزاری کنفرانسی خبری در دفتر کار خود با بیان این که مسایل مرتبط با نامزدی من در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو خارج از اراده من و بر اساس مطالبات عمومی ای که متوجه من بود بر سر زبانها افتاد گفت: من از رهبر حزب سعادت خواستم که اگر یک ائتلاف عمومی برای مطالبه حضور من در انتخابات شکل بگیرد در این صورت بر اساس وظیفه تاریخی ام در انتخابات شرکت خواهم کرد.

گل ادامه داد: با توجه به این که چنین ائتلاف عمومی ای شکل نگرفت بنابراین مساله حضور من در انتخابات مساله خاتمه یافته ای است.

رئیس جمهور اسبق ترکیه با انتقاد از حملاتی که از سوی برخی شخصیت های سیاسی ترکیه در چند روز اخیر نسبت به او انجام شده است گفت: من تنها رسالت تاریخی خود در قبال آینده ترکیه را در نظر می‌گیرم و بر این اساس تصمیم میگیرم. کسانی که در این چند روز اظهاراتی که گاه از مرز ادب عبور کرده است بر زبان می‌آورند توصیه میکنم که کمی تامل کنند و نسبت به مواضع امروز خود توجه کنند..

عبدالله گل با بیان این که ترکیه در وضعیت مثبتی قرار ندارد و متاسفانه در چنین وضعیتی به سمت انتخابات گام برمی‌دارد تاکید کرد که "آینده ترکیه وابسته به دموکراسی است."

گل در پایان کنفرانس خبری خود با بیان این که "با توجه به این که کشور وارد فضای انتخاباتی شده است و هر اظهار نظری میتواند باعث جز و بحث شود و من از این مساله که بخشی از این جر و بحث ها قرار بگیرم استنکاف دارم" از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران خودداری کرد.