پنتاگون ارتش بحرین را به بالگرد‌های«بل وایپر» تجهیز می‌کند

آمریکا در راستای تقویت بیشتر متحدان خود در خلیج فارس تصمیم به ارسال برخی اقلام نظامی، چون بالگرد‌های تهاجمی پیشرفته «بل ای‌اچ-۱ زد وایپر» به بحرین دارد.

وزارت خارجه آمریکا با فروش تجهیزات نظامی از جمله دوازده فروند بالگرد تهاجمی «بل ای‌اچ-۱ زد وایپر» به بحرین و به ارزش ۹۱۱.۴ میلیون دلار موافقت کرد.

به نوشته وبگاه «آژانس امنیت دفاعی آمریکا» دولت بحرین تقاضای خرید ۱۲ فروند ازاین نوع بالگرد، ۱۴ فروند موشک «هلفایر» و ۵۶ سامانه پرتاب راکت هدایت شونده مجهز به مادون قرمز (APKWS) و برخی اقلام دیگر را از آمریکا کرده است.

بحرین خواهان خرید سامانه‌های راداری، ارتباطی، ناوبری دریایی، قطعات یدکی ضروری و سایر تجهیزات و حمایت‌های لجستیکی از آمریکا شده است.

این وبگاه در ادامه نوشت: «فروش این تجهیزات قابلیت‌های بحرین را برای مقابله با تهدید‌های کنونی و آینده بهبود می‌بخشد. بحرین از این تجهیزات برای دفع تهدید‌های امنیتی و تقویت مواضع دفاعی خود بهره می‌جوید. فروش این تجهیزات قابلیت همکاری با ارتش آمریکا را نیز بالا می‌برد.»

این وبگاه مدعی شد که فروش این تجهیزات توازن نظامی منطقه را تغییر نمی‌دهد.

چندی قبل نیز وبگاه «میلیتری دیلی نیوز» به تلاش‌های حکام بحرین برای خرید موشک‌های هدایت شونده «تاو» اشاره کرد و نوشت: «بحرین در مکانی راهبردی در خلیج فارس قرار گرفته و نیرو‌های مسلح بحرین قصد دارند با کنترل مسیر‌های اطراف خود، رخنه اولیه را مشکل ساخته و سپس با کشتن زمان، فضا را برای مداخله شرکای خارجی آماده نمایند.»