ترامپ بیمارستان های لندن را منطقه جنگی خواند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بیمارستان های لندن را به واسطه بالا بودن تعداد مصدومان ناشی از حمله با سلاح سرد به «منطقه جنگی» تشبیه کرد.

ترامپ در سخنرانی خود در نشست انجمن ملی سلاح با طرح این موضوع که بالاترین آمار حمله با چاقو در لندن، پایتخت انگلیس، رخ می دهد گفت: به تازگی داستانی خواندم که در یکی از بیمارستان های معتبر در مرکز شهر لندن که ناباورانه دشوارترین قوانین حمل سلاح را دارد،  شمار قربانیان حملات با سلاح سرد به حدی وحشتناک است که آن را شبیه به «منطقه جنگی» کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی چنین اظهارنظری درباره بالا بودن آمار حمله با چاقو در لندن کرده است که روزانه ده ها نفر در آمریکا به دلیل قوانین ساده حمل سلاح گرم، قربانی خشونت های مسلحانه می شوند.

او در این سخنرانی سعی بر این داشت تا آمریکا را به واسطه قوانین حمل سلاح، امن تر از انگلیس جلوه دهد. به عقیده او و بسیاری از حامیان قانون حمل سلاح در آمریکا، به همراه داشتن اسلحه امنیت هر شخصی را در این کشور تضمین می کند.

ترامپ همچنین معتقد است اگر در زمان وقوع حمله تروریستی پاریس بیشتر مردم مسلح بودند، آمار قربانیان به این میزان بالا نبود. او گفت: (اگر مردم پاریس مسلح بودند) تروریست ها یا فرار می کردند و یا به وسیله آنها کشته می شدند و همه داستان برعکس می شد.

به نظر می رسد، اظهارات ترامپ درباره آمار بالای جنایت در شهر لندن، تا حدودی بر روابط دو کشور در آستانه سفر او به انگلیس در ماه ژوئیه، تاثیر بگذارد.

مقامات شهر لندن چندی پیش اعلام کردند از آغاز سال 2018 دست کم 38 نفر قربانی حمله با سلاح سرد شده اند.