دعوا میان حامیان احزاب لبنانی در آستانه انتخابات

نامزدهای انتخابات پارلمانی لبنان بر اساس قانون اساسی این کشور ساعت 12 دیشب (جمعه شب) به تبلیغات خود پایان دادند و این کشور وارد مرحله «سکوت انتخاباتی» شد تا ساعت 7 صبح فردا «یکشنبه» (به وقت لبنان) درهای 7 هزار مرکز رأی‌گیری به روی رأی‌دهندگان باز شود.

بر اساس گزارش «اذاعه‌النور» لبنان، رأی‌دهندگان ، آرای خود را در داخل 1800 صندوق خواهند انداخت و حدود 21 هزار نیروی امنیتی، امنیت این انتخابات را تأمین خواهند کرد. 232 صندوق مربوط به مهاجران لبنانی در کشورهای خارجی که روند رأی‌گیری از آنها در 2 هفته گذشته انجام شد، به لبنان منتقل شده است.

اما ساعات پایانی این تبلیغات انتخاباتی در لبنان اصلا آرام نبود و برخی درگیری‌ها میان حامیان احزاب مختلف روی داد. شدیدترین این درگیری‌ لفظی میان «جبران باسیل» وزیر خارجه و رئیس «جریان ملی آزاد» با «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات‌اللبنانیه» رخ داد. باسیل خطاب به گفت: سمیر! تو باید از شلیک تیر ترور سیاسی به سمت ما دست برداری.

از سوی دیگر، شب گذشته شهر «علی النهری» در شرق لبنان شاهد درگیری میان طرفداران المستقبل، جریان ملی آزاد و حامیان حزب‌الله بود که ارتش لبنان به آن پایان داد.

در پی این اتفاقات، «یعقوب الصراف» وزیر دفاع لبنان از تمامی موسسات وبسته به وزارت دفاع خواست تمامی اقدامات لازم برای تامین انتخابات را در نظر داشته باشند.