سفر مرد هزار چهره به کشورهای عربی

روزنامه یدیعوت آحارونوت از زبان الکس ویشمن، تحلیل‌گر نظامی اسرائیلی نوشت، یوآو مردخای، هماهنگ‌کننده برنامه‌ها و فعالیت‌ها در اراضی اشغالی در راستای مسؤولیت خود به بیشتر کشورهای عربی از جمله کشورهایی که رژیم صهیونیستی با آنها روابط دیپلماتیک ندارد، سفر کرده است.

ویشمن گفت، مردخای شبکه ارتباطی گسترده‌ای با مقامات عرب و فلسطینی‌ها دارد و حتی در بدترین شرایط سیاسی هم حافظ کانال‌های ارتباطی با آنهاست.

روزنامه مذکور به نقل از ویشمن نوشت، مردخای که بیشتر عمر خود به اسم "کاپیتان ایوب" شناخته شده در یگان ۵۰۴ سازمان امنیت اسرائیل (شاباک) کار کرده و در پایان عمرش توسط آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم به عنوان "وزیر خارجه ما در جهان عرب" لقب گرفت.

ویشمن تاکید کرد، مردخای برای سفر به کشورهای عربی و دیدار با مقامات برای مذاکره پیرامون بسیاری از پرونده‌ها و مسائل به ویژه مساله فلسطین و اوضاع غزه که یکی از مسؤولیت‌های مهم اوست، از گذرنامه‌های جعلی با اسامی مختلف عربی و غیرعربی استفاده کرده است.

وی گفت، برخی از کشورهایی که مردخای از آنها دیدن کرده روابط رسمی با اسرائیل ندارند اما با آغوش باز از او استقبال کرده‌اند.