مراسم سالگرد تاسیس رژیم جعلی اسرائیل در قاهره

سایت رسمی سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره درباره مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم جعلی اسرائیل که عصر روز سه‌شنبه در هتل ریتز کارلتون واقع در میدان التحریر این شهر برگزار شد، اعلام کرد: جمعی از دیپلمات‌ها، بازرگانان و نمایندگانی از دولت مصر در این مراسم حضور داشته و از غذاهای ویژه طبخ شده برای این مراسم استفاده کردند.

این در حالی است که سال‌ها بود رژیم صهیونیستی هیچ مراسمی را در قاهره برگزار نکرده بود.

دیوید گوبرین، سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره در این مراسم مدعی شد: مشارکت جدی میان مصر و اسرائیل وجود داشته و این همکاری‌ها الگو و نمونه‌ای برای حل تمامی درگیری‌های منطقه‌ای و جهانی در شرایط حاضر است.

گوبرین افزود: تلاش‌ها برای برقراری صلح نیازمند تغییر گسترده در آگاهی و ادراک جمعی است و ضروری است فضایی ایجاد شود که آشتی و صلح با دیگران و نیز صبر حاکم باشد. بی‌تردید این امر نیازمند یک روند طولانی و مستمر اما ضروری است تا صلح نه فقط میان دولت‌ها بلکه میان ملت‌ها نیز برقرار شود.

سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره در ادامه افزود: تغییری در نحوه برخورد و تعامل کشورهای عربی با اسرائیل که "هرگز دشمن آنها نبوده" جهت ایجاد منطقه‌ای جدید و بهتر و متکی به ثبات در رشد اقتصادی ایجاد شده است.

این مسؤول رژیم صهیونیستی در ادامه باز هم مدعی شد: این اعتقاد در گذشته وجود داشته همکاری در حوزه‌ای معین لزوما به نفع یک طرف و به ضرر طرف مقابل است اما با گذشت زمان این درک ایجاد شد که لزوما طرف زیانکاری وجود ندارد و در این زمینه می‌توان به توافقنامه گاز که به تازگی میان قاهره و تل‌آویو به امضا رسیده، اشاره کرد. این توافقنامه به نفع هر دو طرف بوده و ما امیدواریم که راه برای همکاری‌ها در حوزه‌های دیگر نیز باز شود.

وی تاکید کرد: تغییر روشنی از سوی برخی کشورهای عربی در تعامل با اسرائیل اتفاق افتاده و ما این تغییر را احساس می‌کنیم.

درحالی این مراسم در قلب شهر قاهره و با حضور نمایندگانی از دولت مصر برگزار شد که برخی فعالان در این کشور در حال تدوین لیستی سیاه از اسامی چهره‌هایی هستند که به دعوت مسؤولان رژیم صهیونیستی پاسخ مثبت دادند.

محمد سعد عبد الحفیظ، یکی از اعضای اتحادیه روزنامه‌نگاران در این خصوص تاکید کرد: هر روزنامه‌نگاری که در این مراسم برای پوشش خبری حضور یافته به دلیل نقض قوانین اتحادیه در مورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل از کار معلق می‌شود.