پیشنهاد عجیب وزیر دانمارکی به روزه داران

وزیر مهاجرت دانمارک که اظهارات وی درباره مهاجران مسلمان بارها در این کشور جنجال آفریده است، این بار به بهانه 'امنیت کاری'، از مسلمانان خواست در ماه مبارک ماه رمضان بر سر کار نیایند و در خانه هایشان بمانند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه از استکهلم، 'اینگر اشتویبرگ' گفت: 'روزه گرفتن مسلمانان در دانمارک برای سایر افراد جامعه خطرناک است! به خاطر امنیت کاری از مسلمانان می خواهم تا در ماه رمضان مرخصی بگیرند و در خانه هایشان بمانند.

وزیر مهاجرت دانمارک گفت: 'روزه گرفتن که یک دستور مذهبی دین اسلام با قدمت ۱۴۰۰ ساله است، اکنون با جامعه ما در سال ۲۰۱۸ هرگز همخوانی ندارد و من نگران تاثیرات منفی این موضوع بر امنیت کار و تولید در دانمارک هستم. مثلا راننده اتوبوسی که بیش از ۱۰ ساعت چیزی نخورد؛ نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد؟ این موضوع می تواند برای ما خطرناک باشد.

اظهارات امروز این وزیر ۴۵ ساله دانمارکی در حالیست که وی بارها در گذشته سیاست های سختگیرانه ای را علیه نه تنها مهاجران مسلمان، بلکه مهاجران مسیحی مطرح کرده است.

اشتویبرگ سال گذشته نیز بابت انتشار تصویری در فیس‌بوک که کیکی به مناسبت پنجاهمین اقدام دانمارک برای تشدید قوانین مهاجرتی بود، جنجال به پا کرد.

دانمارک جزو کشورهایی است که همواره به دین اسلام به صورت علنی توهین کرده است و در چند سال اخیر نیز با نشر تصاویر موهن درباره پیامبر خاتم (ص) جنجالی در جهان اسلام به راه انداخت.

این در حالی است که ۲۷۰ هزار مسلمان در این کشور زندگی می کنند که اغلب آلبانی، ترکیه ای، پاکستانی و عرب هستند.