تاکید علاوی و العامری بر تشکیل کابینه‌ به دور از مداخله خارجی

ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیة عراق (سنی‌ها و سکولارها) در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح در دفتر این ائتلاف اظهار داشت: ما درباره رویکردها برای روندی که باید برای آینده در پیش گرفته شود و نیز اشخاصی که باید در سمت‌های مختلف دولتی از ریاست جمهوری تا وزرای مختلف قرار بگیرند، توافق کردیم.

علاوی تاکید کرد: تمامی توافق‌ها درباره تشکیل کابینه باید در فضای ملی حاصل شده و ما نباید به تاثیرات خارجی اهمیت بدهیم.

رئیس ائتلاف الوطنیة عراق اظهار داشت: ما با برادرانمان در ائتلاف الفتح، النصر، سائرون، دولة قانون، الوطنیة و القرار و سایر احزاب و نیز کردهایی که بخشی جدایی‌ناپذیر از عراق هستند، در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

رهبر ائتلاف الفتح عراق نیز در این کنفرانس بر لزوم عبور از مشکلات طایفه‌ای، پایان دادن به کارها در فضای ملی و تشکیل کابینه‌ای قدرتمند برای نجات عراق از بحران‌هایش تاکید کرد و گفت: بر این باوریم که فضای ملی تنها راه‌حل است و ما به تشکیل کابینه برای نجات عراق ادامه می‌دهیم.

العامری با تاکید بر اینکه مسایلی چون نخست وزیری و ائتلاف‌ها مساله‌ای داخلی است، از تمامی کشورهای جهان خواست در امور عراق دخالت نکنند.

الوطنیه ائتلافی جدید با ۲۷ عضو تشکیل داد

از سوی دیگر، رعد الدهلکی، نماینده ائتلاف الوطنیة در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز فاش کرد، ائتلاف الوطنیة ائتلاف سیاسی جدیدی را از چهار لیست سیاسی شامل ۲۷ عضو تشکیل داده که سلیم الجبوری، صالح المطلک، قاسم الفهداوی و احمد الجبوری از مهم‌ترین چهره‌های این ائتلاف هستند.

الدهلکی افزود: ائتلاف الوطنیة با تمامی اعضایش وارد این ائتلاف جدید شده‌اند و اعضای این ائتلاف جدید به دنبال جذب سایر احزاب سیاسی و تلاش برای یکی کردن صداها و موضعگیری‌ها و نیز آغاز پروژه ساخت کشور هستند.