ترامپ خاطرش از مکزیک جمع است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جمع هواداران خود در ایالت تنسی گفت: طرف‌های بسیاری برای جلوگیری از انتقال سفارت آمریکا به قدس تلاش کردند و ما را تحت فشار گذاشتند، اما من در نهایت این کار را انجام دادم.

او در ادامه بار دیگر اظهاراتش را علیه مهاجران تکرار کرد و گفت: دموکرات‌ها قصد دارند مرز‌های آمریکا را برای ورود مجرمان به کشور باز کنند و امکان ندارد ما چنین چیزی را بپذیریم.

رئیس‌جمهور آمریکا از مکزیک به سبب کمک نکردن به توقف جریان مهاجران غیرقانونی به داخل آمریکا انتقاد و وعده انتخاباتی خود را مبنی بر این که مکزیک پول ساخت دیواری در امتداد مرز با آمریکا را خواهد پرداخت، تکرار کرد.

ترامپ گفت: «مکزیک در نهایت پول دیوار را خواهد پرداخت. آن‌ها (مکزیکی‌ها) مطلقا هیچ کاری برای توقف افراد ورود از مکزیک، هندوراس و دیگر این کشور‌ها به آمریکا نکردند. آن‌ها هیچ کاری را برای کمک به ما نکردند.»

او در ادامه اظهاراتش در ایالت تنسی خطاب به مردم گفت: یادتان هست که قبل از انتخابات برخی از دموکرات‌ها و همین رسانه‌های دروغین حاضر در اینجا چه می‌گفتند؟ و ما چه چیز‌هایی می‌شنیدیم؟ یادتان هست که می‌گفتند او نمی‌تواند ۲۷۰ رای الکترال کالج را کسب کند. آن موقع من «پرزیدنت» نبودم و فقط «آقای ترامپ» بودم. آن‌ها می‌گفتند او به هیچ عنوان نمی‌تواند ۲۷۰ رای الکترال کالج را کسب کند. راست می‌گفتند؛ چون من ۳۰۹ رای الکترال کالج را به دست آوردم. به هیچ عنوان نمی‌شود این کار را کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: من به ایالت «مین» رفتم؛ زیرا من مردم مین را دوست داشتم. ولی من به یک رای دیگر نیاز داشتم. ولی مطمئن بودم که «اخبار جعلی» آنجا بود. رسانه‌های دروغین آنجا بودند. اینجا هم تعدادی از آن‌ها هستند. نگاه کنید همین جا هم هستند. آن‌ها جعلی هستند. آن‌ها جعلی هستند. نگاه کنید چندتا از آن‌ها اینجا هستند. تعداد زیادی از آن‌ها اینجا هستند.

ترامپ در بخشی دیگر از سخنرانی خود گفت: باید به نظامیان آمریکایی توجه ویژه نشان دهیم، من هفت میلیارد دلار را برای حمایت از نیرو‌های نظامی اختصاص داده‌ام و برای حمایت از مرز‌های کشور نیز شش میلیارد دلار هزینه خواهیم کرد.