درخواست عجیب نماینده دموکرات از مردم آمریکا

ماکسین واترز، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا در تجمعی در لس آنجلس اعلام کرد: من هیچ حس دلسوزی نسبت به این افراد که در دولت هستند، ندارم و آنها از اینکه اقداماتشان در بسیاری جهات اشتباه است آگاه بود با این حال تمایلی به مقابله با این رئیس جمهور ندارند.

نماینده ایالت کالیفرینا در ادامه افزود: این افراد از کابینه او (ترامپ) که سعی می‌کنند از او دفاع کنند و همچنان حامی او می‌مانند نباید بتوانند به رستوران بروند، نباید بتوانند از پمپ بنزین استفاده کنند، آنها نباید قادر به خرید از فروشگاه‌هها باشند، مردم قصد دارند به آنها اعتراض کنند، مردم می‌خواهند اعتراض خود را به گوش آنها برسانند، مردم می‌خواهند آنها را کاملا مورد آزار و اذیت قرار دهند تا زمانی که آنها تصمیم بگیرند به رئیس جمهور بگویند: من نمی‌توانم با شما همراه باشم، این کار اشتباه است، این کار خلاف وجدان است و ما نمی‌توانیم به چنین اقداماتی علیه کودکان ادامه دهیم.

درخواست واترز از حامیانش در حالی صورت گرفت که دولت ترامپ با واکنش‌های شدید در مورد سیاست مهاجرتی تحمل صفر مواجه بوده که منجر به جدای کودکان مهاجر از والدین خود شده است.

هفته گذشته کرستن نیلسن، وزیر امنیت ملی آمریکا در رستورانی در واشنگتن دی سی با فریادهای اعتراض معترضان به سیاست‌های ترامپ از جمله «شرم بر نیلسن» و «اردوگاه‌های تگزاس را جمع کنید» مواجه شد.

همچنین در مورد دیگری معترضان روز جمعه صدای گریه کودکان مهاجر را که از والدین خود جدا شده‌اند را در بیرون از منزل نیلسن پخش کردند.

سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز برای اقداماتش در دولت با اعتراضات عمومی مواجه شد. مالک یک رستوران در لکسینگتون از او خواسته بود تا به علت نقشی که در دولت آمریکا دارد، رستوران او را ترک کرد.

یکی از مالکان این رستوران در این باره گفت: این همانند لحظاتی در دموکراسی ما است که مجبور به اقدامات ناخوشایند برای حفظ اخلاق خود می‌شویم.

این افراد گفتند سندرز از سیاست ممنوعیت حضور افراد دو جنسیتی در ارتش و نیز جدایی خانواده‌ها در مرزها حمایت می‌کند.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در واکنش به این اتفاق گفت: من همواره نهایت سعی خود را برای برخورد محترمانه با مردم از جمله کسانی که با آن مخالف هستم، می‌کنم و به همین روش نیز ادامه می‌دهم.

الایجا کومینگ، نماینده دموکرات مریلند با حمایت از سندرز گفت سندرز باید می‌توانست در رستوران حضور یابد. این فضای که ایجاد شده وحشتناک است و به عقیده من ترامپ مقصر ایجاد چنین فضای است.