اتفاقاتی تلخ در محل تولد سرکرده پبشین القاعده

هفته گذشته در شهر الزرقاء اردن جسد دختری 17 ساله که خود را حلق آویز کرده بود، نگاه ها را به سوی این شهر سلفی نشین بازگرداند و این دومین خودکشی در یک هفته و در یک محله با نام «حی معصوم» بود و با یک روش رخ داد؛ بازی اینترنتی نهنگ آبی.

روزنامه 'الرای' اردن نوشت: دختر نوجوان، دوست یک دختر دیگر بود که چند روز پیش او هم با همین شیوه خودش را حلق آویز کرده است.

این بازی اینترنتی تاکنون ده ها نوجوان را در کشورهای عربی به خودکشی کشانده است و این موارد خودکشی عمدتا در کشورهای تونس، مغرب، عربستان، الجزایر، مصر، اردن و کویت رخ داده و کشورهای عربی را ناچار به اتخاذ تدابیری درباره این معضل و ریشه یابی آن کرده است.

در الجزایر این بازی تاکنون 5 نوجوان را قربانی کرده است.

در مصر چندین مورد خودکشی با اجرای روش بازی نهنگ آبی گزارش شده است که معروف ترین آن، خودکشی «خالد» فرزند 18 ساله «حمدی الفخرانی» نماینده سابق پارلمان آن کشور در سال جاری میلادی بود.

در کویت، تنها در طول یک ماه، سه مورد خودکشی ناشی از بازی نهنگ آبی در سال 2017 به ثبت رسید.

در تونس، سازمان های مدافع حقوق کودکان نسبت به خطر بازی اینترنتی نهنگ آبی زمانی هشدار دادند که چهارمین کودک به کام این نهنگ رفت.

فوریه 2017 شهر «سوسه» تونس شاهد اقدام پلیس برای نجات دختری 12 ساله بود که برای اجرای یکی از چالش های بازی نهنگ آبی وارد دریا شده بود.