ترامپ تغییر عادت داد

در پی وقوع تیراندازی در یک دفتر روزنامه در آناپولیس مریلند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) در گفتگو با خبرنگاران کاخ سفید از موضع انتقادی خود در قبال روزنامه نگاران عقب نشینی کرد و آنها را «انسان‌هایی بزرگ» نامید.

وی در راه عزیمت به نیوجرسی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: من احترام زیادی برای مطبوعات قائل هستم. از جمله عالی‌ترین افرادی که می شناسم، خبرنگاران هستند.

روز پنجشنبه بر اثر وقوع تیراندازی در ساختمان روزنامه «کپیتال گازته» در شهر آناپولیس در ایالت مریلند، 5 نفر کشته و تعدادی مجروح شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که فردی مسلح با ورود به ساختمان روزنامه، افراد حاضر در این ساختمان را به رگبار بسته است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی از خبرنگاران تمجید کرده که تاکنون بارها در سخنرانی ها و حتی در حساب توییتر خود از رسانه ها و خبرنگاران انتقاد و آنها را دشمنان مردم قلمداد کرده است.

ترامپ چند هفته پیش در حساب توییتر خود از خبرنگاران انتقاد کرد و نوشت: از دیدن اخبار جعلی به خصوص ان بی سی و سی ان ان کلی خندیدم. آنها به سختی تلاش می کنند که توافق با کره شمالی را تضعیف کنند. تا 500 روز پیش آنها برای حصول این توافق با کره شمالی التماس می کردند تا از وقوع جنگ جلوگیری کنند. بزرگترین دشمن کشور ما «اخبار جعلی» است که بوسیله احمق ها منتشر می شود!

دونالد ترامپ پیش از این هم در اظهاراتی در کاخ سفید حادثه وحشتناک تیراندازی در این ساختمان روزنامه را محکوم کرد و متعهد شد که دولت او تا زمانی که خشونت ها را کاهش ندهد و از زندگی شهروندان بی گناه محافظت نکند، آرام نخواهد نشست. وی در این خصوص گفت: خبرنگاران هم مانند همه آمریکایی ها نباید ترسی از حملات خشونت آمیز در محیط کار خود داشته باشند.