سوریه از شهروندان آواره خود خواست به کشور بازگردند

یک مقام وزارت امور خارجه سوریه روز سه شنبه گفت: پس از موفقیت های متوالی ارتش و نیروهای مسلح و آزادسازی مناطق گسترده از لوث وجود تروریست ها با عملیات نظامی یا مصالحه آشتی ملی که به بازگشت شمار زیادی از آوارگان داخلی به شهرها و روستاهای خود منجر شد، دولت سوریه از شهروندانی که جنگ و تروریسم آن ها را مجبور به ترک کشور کرد می خواهد به کشور بازگردند.

وی که سانا به نامش اشاره نکرده است، افزود: دولت سوریه تاکید می کند که مسئول امنیت، سلامتی و تامین نیازهای روزانه شهروندان خود و زندگی عزتمندانه و تاسیسات زیربنایی مانند مدارس و بیمارستان ها است.

این مقام مسئول گفت: سازمان های بین المللی نیز باید به مسئولیت خود در این باره عمل و در تامین زمینه های بازگشت داوطلبانه سوری ها به کشورشان مشارکت کنند.

سوریه به جامعه جهانی و سازمان های بین المللی تاکید می کند که کسانی که ادعای نگرانی برای ملت این کشور دارند نیز باید با لغو اقدامات و تحریم های ظالمانه، یکجانبه و غیرقانونی که بر رنج های ملت سوریه افزود و به آوارگی بسیاری از آن ها منجر شد به بازگشت آن ها کمک کنند.

این مقام مسئول سوری تصریح کرد: جکومت و ملت سوریه اکنون دست به دست هم داده اند تا آثار جنگ تروریستی را از کشور پاک کنند زیرا سوریه فقط با دست ملت خود و مهارت و تجربه همه آن هایی که در داخل مانده اند یا بر اثر م