روند درمان شیخ عیسی قاسم در هاله ای از ابهام

سعید الشهابی از چهره های انقلابی سرشناس بحرین گفت: هیچ اطلاعی از وضعیت جسمانی و پزشکی شیخ عیسی قاسم که دوشنبه گذشته کشور را به مقصد انگلیس ترک کرد، در دست نیست.

وی با اشاره به اینکه اعمال محدودیت های آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم در طول دو سال، سبب وخامت حال ایشان شد گفت: هیچ کس از حال و وضعیت درمان ایشان در بیمارستان لندن خبر ندارد و به نظر می رسد بیمارستانی که به آن منتقل شده اند با بیمارستانی که پزشکان توصیه کرده بودند، تفاوت دارد.

الشهابی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از روحانیون و شخصیت های مختلف برای اطلاع از حال شیخ عیسی قاسم با بیمارستان تماس می گیرند، هیچ اطلاعات مفیدی داده نمی شود جز اینکه معاینات ادامه دارد.

این در حالی است که تیم درمان ایشان روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد، نمونه برداری از محل بیماری صورت گرفته و به آزمایشگاه های تخصصی ارسال شده است تا درمان مفید آغاز شد.

الشهابی تاکید کرد محدودیت هایی که آل خلیفه 40 ماه پیش بر شیخ عیسی قاسم تحمیل کردند بعد از سفر ایشان به خارج از کشور به منظور درمان نیز ادامه دارد به این معنی که از زمانی که وارد لندن شدند از چشم دوستدارانش پنهان شده و کسانی که برای استقبال به فرودگاه رفته بودند نتوانستند ایشان را ببینند، زیرا از یک در خاص بیرون برده شدند و علاوه بر این به آنان اجازه ملاقات در بیمارستان داده نشده است و این اقدامات یعنی مانع تراشی برای دیدار با ایشان.

وی گفت: شیخ عیسی قاسم چه در سلامت و چه در بیماری و چه در داخل کشور و چه بیرون از آن همچنان در معادله سیاسی بحرین نقش مهمی خواهد داشت و تفاوتی ندارد که خود راهی مسجد شود و یا در بستر بیماری باشد.