رسوایی اخلاقی، عضو کابینه انگلیس را وادار به استعفا کرد

رسانه‌های انگلیسی از استعفای یکی از اعضای بلندپایه دولت «ترزا می» نخست وزیر این کشور به دلیل افشای ارسال پیامک‌های غیر اخلاقی به دو زن خبر دادند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «آندرو گریفیتس» معاون وزیر تجارت، انرژی و راهبرد صنعتی در امور کسب و کار‌های کوچک انگلیس روز شنبه بعد از برملا شدن ارسال بیش از ۲ هزار پیامک غیراخلاقی به دو زن شاغل در کلاب‌های شبانه از سوی روزنامه «ساندی میرر»، از سمت خود کناره گیری کرد.

وی که یک دهه پیش به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی ترزا می‌فعالیت داشت، با انتشار بیانیه‌ای گفت: «به شدت بابت رفتاری که باعث ناراحتی شدید همسر و خانواده‌ام شده که همه چیزم را مدیون آن‌ها هستم، شرمنده‌ام. همچنین به خاطر شرمنده کردن نخست وزیر و دولت انگلیس که با افتخار در آن خدمت کردم، عذر خواهی می‌کنم.»

ترزا می‌و آندرو گریفیتس

آندرو گریفیتس در ادامه گفت: «نمی‌خواهم رفتار خود را توجیه کنم و تنها به دنبال کمک‌های روحی، روانی هستم تا این حادثه دوباره هرگز رخ ندهد.»

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا در آینده دولت انگلیس از وی حمایت کند.

روزنامه میرر، برملا کننده نخست این ماجرا نیز با شرح مفصل این حادثه نوشت که این مقام مستعفی انگلیس با این دو زن در شبکه‌های اجتماعی دوست شده و از آن‌ها درخواست ارسال فیلم و عکس کرده بود.

گریفیتس ۴۷ ساله، متاهل است و ماه آوریل سال جاری صاحب یک فرزند دختر شد. وی با وجود کناره‌گیری از کابینه، همچنان عضو پارلمان انگلستان باقی مانده است.

این روزنامه سپس نوشت: «استعفای گریفیتس ضربه‌ای دیگر به دولت ترزا می‌است که عضوی دیگر از کابینه خود را درست تنها چند روز بعد از کناره گیری "بوریس جانسون" وزیر خارجه و "دیوید دیویس" وزیر برگزیت (مسئول پیشبرد گفتگو‌های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) از دست می‌دهد.»

پیشتر نیز گزارش‌هایی از رسوایی‌های اخلاقی مقام‌های انگلیسی به میان آمده و یک افسر پیشین پلیس لندن از کشف هزاران تصویر غیراخلاقی در رایانه اداری معاون اول نخست‌وزیر انگلیس خبر داده بود.

رسوایی در آن قضیه به حدی بالا گرفت که ترزا می‌در نامه‌ای به رئیس مجلس عوام، ضمن ابراز نگرانی نسبت به گزارش‌های منتشر شده در رابطه با اتهام‌های اخلاقی نمایندگان مجلس، خواستار رسیدگی به این مسئله شد.

رئیس موسسه مشهور خیریه انگلیسی (آکسفام) نیز اخیرا اعلام کرد که به دنبال ماجرای فساد اخلاقی کارمندانش در هائیتی، چندی دیگر از این سمت کناره گیری می‌کند.