انصارالله برای سازمان ملل شرط گذاشت

الحوثی که با روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» صحبت می‌کرد، گفت: «ما به "مارتین گریفین" نماینده ملل گفتیم که ما نقشی را که سازمان ملل می‌خواهد در زمینه نظارت و لجستیک در بندر ایفا کند، رد نمی‌کنیم، مشروط بر اینکه تهاجم علیه الحدیده متوقف شود.»

عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش با بیان اینکه قصد دارند الحدیده را در عملیاتی برق‌آسا تصرف کنند، به این منطقه حمله کرده‌اند. با وجود عملیات همه‌جانبه این ائتلاف علیه الحدیده، سعودی‌ها و اماراتی‌ها تقریبا هیچ پیشرفتی در این عملیات نداشته‌اند و الحدیده همچنان به طور کامل تحت کنترل انقلابیون یمنی است.

رهبر انصارالله یمن در پاسخ به سوالی درباره درخواست ائتلاف سعودی مبنی بر اینکه انقلابیون باید الحدیده را ترک کنند، گفت: «این که از یمنی‌ها خواسته شود الحدیده، یعنی شهر خودشان، را ترک کنند و آن را به اماراتی بسپارند که در حال حمله به ماست، عجیب است. چنین درخواستی خلاف کنوانسیو‌ن‌های بین‌المللی است. این درخواست، مانند این است که بریتانیا از فرانسوی‌ها بخواهد پاریس یا یک شهر دیگر را ترک کرده و آن را به بریتانیا بسپارند. چنین درخواستی منطقی نیست.»

الحوثی در بخش دیگری از این مصاحبه از نقش فرانسه در جنگ یمن هم انتقاد کرد و گفت پاریس با فروش سلاح به عربستان در حملات سعودی‌ها و کشتار مردم یمن مشارکت دارد.

وی گفت: «بسیاری از کشورهای غربی جنگ‌ها را از منظر منافع اقتصادی می‌بینند و حقوق بشر را قربانی می‌کنند.»

در جریان چهار سال عملیات ائتلاف سعودی-اماراتی که مورد حمایت کشورهای غربی قرار دارد، بیش از ۱۰۰۰۰ غیرنظامی از جمله بیش از ۲۰۰۰ کودک کشته شده‌اند. سازمان ملل هشدار داده که ادامه عملیات مهاجمین در الحدیده می‌تواند قحطی در یمن را بیش از پیش تشدید کند.