نارضایتی آمریکایی ها از سیاست ترامپ

این نظرسنجی توسط روزنامه 'وال استریت ژورنال' و شبکه 'ان.بی.سی' انجام شده است و نشان می دهد که یک نفر از هر پنج نفر یعنی تنها 26 از رای دهندگان آمریکایی نگاه مثبت به روابط واشنگتن با مسکو دارند و 51 درصد دیگر از آن ناراضی هستند.

این نظرسنجی از 15 تا 18 ژوئیه (24 تا 27 تیر) و درحالی انجام شده است که دیدار 16 ژوئیه (25 تیر) ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی پایتخت فنلاند جنجال هایی در پی داشت.

پوتین در کنفرانسی خبری با ترامپ در هلسینکی گفت که روسیه در انتخابات 2016 آمریکا دخالت نکرده است. ترامپ نیز تاکید کرد که دلیلی ندارد اظهارات پوتین را نپذیرد. این درحالی است که نهادهای اطلاعاتی آمریکا روسیه را به دخالت در انتخابات 2016 متهم کرده و وزارت دادگستری علیه 12 مقام روس اعلام جرم کرده است.

علاوه بر مسائل مربوط به روسیه، آمریکایی ها سیاست ترامپ درقبال مهاجران را نیز تایید نمی کنند. حدود 58 درصد از آمریکایی ها در نظرسنجی اخیر گفته اند که با اقدام دولت ترامپ برای جداکردن فرزندان مهاجران و والدین آنها در مرزهای جنوبی با مکزیک ناراضی هستند.

اقتصاد تنها حوزه ای است که عملکرد ترامپ با اقبال مواجه شده است. پنجاه درصد از رای دهندگان سیاست های اقتصادی وی را تاکید می کنند.

اما آمریکایی ها از تنش تجاری و تعرفه ای میان واشنگتن و چین نگران هستند. تنها 38 درصد از آمریکایی ها از جنگ تجاری ترامپ با چین حمایت می کنند و 45 درصد دیگر با آن مخالف هستند.

آمریکا و چین هر کدام بر 34 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر تعرفه وضع کرده اند.